понеділок, 26 жовтня 2015 10:31

Учені вперше виявили молекули спирту на кометі

Міжнародна група вчених вперше виявила в складі кометної речовини молекули спирту. Про це повідомляє Deutsche Welle з посиланням на журнал "Science Advances".

"Ми виявили в комети З/2013 Q2, відомої як комета Лавджоя, молекули 21 органічної сполуки, зокрема етилового спирту і найпростішого моносахариду - гликольальдегіду, які раніше ніколи в кометах не зустрічалися", - повідомляють науковці

Відкриття зробили за допомогою 30-метрового телескопа Інституту радіоастрономії в міліметровому діапазоні, розташованому в іспанських горах Сьєрра-Невада.

Хімічний склад комет привертає підвищену увагу вчених, зокрема, у зв'язку з питанням про виникнення життя на Землі. За однією з теорій, речовини, необхідні для зародження органічного життя, могли бути занесені на Землю кометами.

Різні органічні речовини неодноразово вдавалося виявити і в інших кометах. Так, 2014 року вчені знайшли на кометі Чурюмова-Герасименко молекули 16 органічних сполук, чотири з яких - метилизоцианат, ацетон. Пропаналь і ацетамід раніше в кометах не зустрічалися.

Спостереження за незвичайним небесним об'єктом проводили в січні нинішнього, 2015 року, коли комета пролітала повз Землю на відстані близько 90 мільйонів кілометрів. Уже в лютому вона зникла з поля зору.

Наступна можливість побачити комету Лавджоя з планети Земля випаде лише через вісім тисяч років.

Нагадаємо, Європейське космічне агентство (ESA) випустило інтерактивну карту комети Чурюмова-Герасименко, яка дозволяє розглянути комету в деталях.

Зараз ви читаєте новину «Учені вперше виявили молекули спирту на кометі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua