вівторок, 11 жовтня 2016 07:40

Потерпілим в аваріях винні близько 300 мільйонів гривень

— Від 2008 року закрилися понад 50 страхових компаній. Більшість — протягом останніх двох років. Ці компанії не працюють, але й не визнані банкрутами. Потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах страховики винні близько 300 мільйонів гривень. І невідомо, чи будуть ці гроші виплачені, — говорить Юрій Чуніхін, 45 років, голова правління громадської спілки "Український страховий омбудсмен".

— Обов'язкове страхування відповідальності автовласників — зараз найпоширеніша страхова послуга. Автоцивілкою користуються майже 7 мільйонів осіб. Менший попит на страхування життя, медичне, фінансових ризиків, від пожежі та стихійних явищ. Агентам треба бігати за людьми, вмовляти їх купити поліс. КАСКО було популярне, коли українці купували багато нових авто. Це страхування від проблем, що можуть виникнути під час експлуатації транспорту. Воно було обов'язкове для нових машин. На рік Каско коштує 4–5 відсотків від вартості авто — близько тисячі доларів. Зараз нових авто купують значно менше. І ця страховка втратила популярність. Також менше страхують кредити. Бо їх банки майже не видають.

Багато випадків, коли людина потрапляє в аварію, а її страхова компанія стає банкрутом. Або ж компанія іншого учасника дорожньо-транспортної пригоди припиняє виплати. Отримуємо скарги на "Гарант-Авто", "Україна", "Нова", "Скайд", "УЕСК". Рекомендуємо водіям у цьому випадку звертатися до суду. Але повернення грошей доведеться чекати від двох до шести років. Можна звернутися до компаній, що викуповують борги фінансово неспроможних страхових компаній. Вони виплачують людям ­40–50 відсотків автоцивілки. Багато хто на це погоджується, бо чекають кілька років на відшкодування.

— Звичайний споживач не зможе визначити, надійний страховик чи ні. Неважливо, скільки років на ринку працює компанія. Фірми продаються, приходить нове керівництво, — розповідає Галина Третьякова, 53 роки, виконавчий директор Української федерації убезпечення.

— За страховий ринок відповідає Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. Вона дає та забирає ліцензії у страховиків. Зараз процедура банкрутства виписана для компаній, що займаються виробництвом, продажами. Для тих, що надають фінансові послуги — немає. Аби визнали банкрутом, треба три місяці не виконувати фінансових зобов'язань на суму не менше 300 тисяч гривень. Коли така ситуація виникає у страховика, він уже майже мертвий. У Європі регулятор намагається не допустити банкрутства. А якщо це сталося — дуже швидко вивести компанію з ринку. Страховий портфель можуть передавати іншій фірмі. Держава виділяє грошову допомогу. Так було, коли в Чехії виникли проблеми у великої компанії, що займалася медичним страхуванням.

В Україні функції регулятора цього ринку хочуть передати ­Нацбанку. Це записано в меморандумі з Міжнародним валютним фондом. Для автоцивілки держава зобов'язала страховиків створити страховий фонд. Він називається "Моторне (транспортне) страхове бюро". У випадку банкрутства страхової компанії він виплачує гроші клієнтам. Для решти видів страхування таких фондів немає.

У вересні Нацкомфінпослуг забрала ліцензії у чотирьох страховиків.

Зараз ви читаєте новину «Потерпілим в аваріях винні близько 300 мільйонів гривень». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути