вівторок, 11 жовтня 2016 05:05

"Мерседес" вріс у землю по двері. Стояв у сараї двадцять років"

Автор: Володимир МУКАН
  ”Мерседес 230” 1938 ро­ку випуску. Відреставрований наближено до оригіналу. Має дерев’яний кузов, обтягнутий металом. Оббивка салону — зі шкіри. На заводі машину комплектували містким дерев’яним ящиком для перевезення багажу. Біля заднього бампера передбачене кріплення для нього. Колекціонери оцінюють таке авто у понад 1,6 млн грн.
”Мерседес 230” 1938 ро­ку випуску. Відреставрований наближено до оригіналу. Має дерев’яний кузов, обтягнутий металом. Оббивка салону — зі шкіри. На заводі машину комплектували містким дерев’яним ящиком для перевезення багажу. Біля заднього бампера передбачене кріплення для нього. Колекціонери оцінюють таке авто у понад 1,6 млн грн.

— Моя машина — єдина в Україні. Це навіть для Західної Європи рідкість, бо зібрана у Бразилії. Має іншу емблему, всі написи — португальською, — каже 50-річний Андрій Кура. Сидить у спортивному "Фольксваґені Карман" 1966 року. — Коли її брав, була бруднюща — всі пороги у бразилійській землі жовтуватого відтінку. Я зібрав ґрунт у банку, вожу тепер із собою на виставки.

Автомобіль припаркований під крилом червоного літака Ан-2 на фестивалі старовинної техніки "Олд кар ленд‑2016". Його проводили у столичному Музеї авіації. Туди минулого тижня з'їхалися 707 ретроавтомобілів. Усі розставили під 90 літаками й гелікоптерами.

"Карман" зроблений на базі "Фольксваґена Жука". Двигун — позаду, багажник — спереду. Є невелике багажне відділення за спинкою заднього сидіння.

— Мотор не дуже потужний — 32 кінські сили з повітряним охолодженням. Але його тяги для цього "Фольксваґена" вистачає. Бо машина легка, важить всього 600 кілограмів, — розповідає чоловік. — Авто швидко прискорюється. Може їхати на трасі 120 кілометрів за годину, як і сучасні моделі. Коли вмикаю в салоні музику 1960-х, ніби переношуся на півстоліття назад.

Цю модель виготовляли з 1955 року. Дизайн розробляло італійське кузовне ательє. Перші роки в Німеччині не було потрібних пресів, тому корпус робили вручну. Зараз серед колекціонерів такі машини коштують понад 1 млн грн. Перших років випуску — в кілька разів дорожчі.

Неподалік стоїть чорний представницький "Мерседес Бенц 230" 1938 року. Власник знайшов його 2010-го в Криму.

— "Мерседес" вріс у землю по двері. Стояв у сараї 20 років. Деякі деталі згнили. Але цікаво, що дерев'яний ящик позаду лишився цілий. Він слугує багажником. Машину лишив в Україні офіцер німецької армії під час Другої світової війни, — розповідає 55-річний Сергій Мішта з Києва. Він відновив авто.

"Мерседес" має п'ять фар, хромовані молдинги вздовж капота. На запасних колесах збоку прикріплені бічні дзеркала. Каркас дерев'яний, обтягнутий металом. Майже вся площа даху — із тканини.

— Тоді на заводах не вміли штампувати весь дах. Тому в ньому робили люк або вставку з тканини. У цій машині на заводі між тканиною даху й стелею салону клали морські водорості. Вони вбирали вологу, а в салоні завжди приємно пахло.

Найстаріший автомобіль фестивалю — американський ­"Б'юїк" 1924 року. Машина має дерев'яні колісні диски. Це одна з перших моделей, обладнана гальмами передніх коліс. "Шевроле Імпала" 1973 року із відкидним верхом — найпотужніше авто на Заході. Має 7,4-літровий двигун.

— Споживає ця модель майже 30 літрів на 100 кілометрів, — розповідає один із організаторів заходу Павло Лозовенко, 37 років. Стоїть в ангарі з ретроавтомобілями. — Основною темою цього фестивалю є техніка, випущена в Україні. Нам вдалося знайти унікальну "Таврію"-кабріолет. Таких виготовили тільки дві. Відправили на випробування у Грецію в 1990-х роках. Там провели тест-драйв і чомусь не замовили партію таких машин. Одна "Таврія" лишилась у Греції. А цю червону повернули в Україну. В серійне виробництво кабріолети не пішли.

Найстаріший громадський транспорт на фестивалі — "конка". Це трамвай, який тягнули коні. Такий їздив столицею з 1891 року.

— Уперше привезли у Київ пасажирський автобус ЛАЗ-697М "Турист" 1973 року випуску. Він проїхав лише 800 км. Його реставрували у Львові для музею автозаводу. У столицю я сам пригнав його. Їде дуже м'яко, крутити кермо легко, бо є гідропідсилювач, — розповідає один з організаторів фестивалю Вадим Навроцький, 48 років. — Також ми привезли сюди маловідомий автобус "Чернігів". Такий виготовляли з 1955 року на шасі ГАЗ‑53.

Зараз ви читаєте новину «"Мерседес" вріс у землю по двері. Стояв у сараї двадцять років"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути