пʼятниця, 13 червня 2014 05:35

"Конкурентів баґґі на бездоріжжі просто не існує"

Автор: ФОТО надане Михайлом ГРИШКОМ
  Баґґі ”Верту” Михайла Гришка виготовлене із запчастин російських ВАЗів. Майстер витратив 35 тисяч гривень. Така заводська машина китай­ськ­ого виробництва коштує 120 тисяч гривень
Баґґі ”Верту” Михайла Гришка виготовлене із запчастин російських ВАЗів. Майстер витратив 35 тисяч гривень. Така заводська машина китай­ськ­ого виробництва коштує 120 тисяч гривень

30-річний Михайло Гришко з райцентру Котельва на Полтавщині виготовляє баґґі — спортивні полегшені автомобілі-всюдиходи. Такими їздять на ралі, полювання, риболовлю або використовують для господарства.

— Це моє хобі, на життя заробляю сільським господарством, — розповідає. — Баґґі зацікавився шість років тому. Був студентом, хотів мати спортивну машину, а грошей було лише на велосипед. Побачив, що баґ­ґі можна зробити з хламу. Головне, щоб вага була як у садової тачки і мотор потужніший, ніж у дирчика. Помилявся. Те, що зібрав з хламу, не проїхало і кілометра.

Перші баґґі створили в ­1950-х у США зі спрацьованих автомобілів "Фольксваґен Жук". Їх розбирали, двигун і системи управління встановлювали у полегшений трубчастий каркас. Тепер баґ­ґі виготовляють на спеціалізованих заводах з виробництва всюдихідної техніки.

— Я передивився конструкції багатьох моделей. Для своєї поставив кілька вимог: каркас має бути дуже міцний, запчастини — дешеві і доступні. Використовую запчастини від "Жигулів".

За кілька років Михайло змайстрував 10 баґґі — "Фенікс", "Сармат", "Реборн", "Торнадо". Після обкатки продавав.

— На кожну модель робив проект, прораховував міцність каркасу, кінематику підвіски, компонування і динаміку автомобіля, — каже. — Спочатку зварюю трубчастий каркас. На нього встановлюю двигун, коробку передач. Часто відступаю від проекту. То підходящого матеріалу не знайшов, то токар не зміг виготовити деталь по кресленню. Потім усе тестую, провіряю, усуваю недоліки і розбираю. Кузов фарбую та збираю готову модель.

Остання баґґі Михайла Гришка — "Верту".

— Це найпростіша і найнадійніша. Таку можна запускати в серійне виробництво, — пояснює. — У "Верту" кріпильні кронштейни точно вирізані лазером, двигун і амортизатори від ВАЗ-2108, поворотні кулаки — від ВАЗ-2101, пружини — від ВАЗ-21011. Шарові опори і наконечники теж "жигулівські". Кліренс "Верту" — 32 сантиметри, легко долає брід глибиною 70 сантиметрів. Витрати на баґґі мінімальні. Торік наїздив в екстремальному режимі 1500 кілометрів. Витрачався лише на бензин. Їсть від 6 до 20 літрів на сто кілометрів. Ще одну мою машину тестує знайомий із Москви. Спочатку втопив її в річці, то замінив блок управління і ремінь приводу ГРМ. Потім влетів у дерево, то довелося замінить рульові тяги. Все знайшов в автомагазині.

Баґґі не можна їздити дорогами загального користування.

— Ми з жінкою їздимо на пляж, по гриби, на шашлики, — додає. — На "Верту" є фаркоп, то можна тягати причіп, велике багажне відділення. Баґґі — ідеальна техніка для єгерів, прикордонників, мисливців, рибалок, фермерів. Конкурентів їй на бездоріжжі не існує. На таких їздять солдати американської та ізраїльської армії.

Зараз Михайло створює 11-ту модель, з двигуном потужністю 300 к. с.

45 градусів має кут, під яким встановлено амортизатори в баґґі "Верту".

115 км/год. може їхати баґґі пересічною місцевістю.

125 кілограмів важить трубчастий каркас баґґі.

600 кілограмів важить готове баґґі "Верту" Михайла Гришка.

Зараз ви читаєте новину «"Конкурентів баґґі на бездоріжжі просто не існує"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути