Міністерство економічного розвитку і торгівлі України виступає за скасування податків на імпорт електромобілів, запропоновану в законопроекті народного депутата Володимира Полочанинова.
Про це на громадських слуханнях, присвячених проекту закону, повідомив заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Роман Качур, повідомляє УНІАН.
Автор законопроекту пропонує на 3 року скасувати всі ввізні мита і акцизи на електромобілі. Проект передбачає звільнення від оподаткування операцій із ввезення на митну територію України електромобілів, а також операцій з підакцизними товарами з реалізації легкових автомобілів, обладнаних електричними двигунами (крім гібридних двигунів), з числом місць для сидіння не більше дев'яти, включаючи місце водія.
За словами заступника міністра, це дозволить в майбутньому суттєво скоротити дефіцит платіжного балансу України за рахунок зниження споживання нафтопродуктів. "Компонент нафтопродуктів забезпечив 40% мінуса нашого платіжного балансу, тобто курс гривні був би іншим, якби не значний вплив компонента нафтопродуктів", - сказав Качур, зазначивши, що в минулому році споживання нафтопродуктів в Україні склало близько 20 млрд дол.
Разом з тим, представник інвестиційно-консалтингової групи "Астарта-таніт" Криволап Кирило повідомив про те, що 10% електромобілів в Україні змогли б скоротити імпорт нафтопродуктів на 1,5 млрд дол. у рік. За його словами, Україна сама може налагодити виробництво електромобілів і батарей, враховуючи багаті родовища літію в країні.
"Даний напрямок може означати для України 2-3% зростання ВВП щорічно", - сказав Криволап.
В ході обговорення законопроекту представники влади, імпортерів і бізнесу прийшли до висновку, що така міра дозволить сформувати ринок автомобілів на електричній тязі в Україні і створити мінімальну інфраструктуру для підзарядки авто. У той же час, присутні відзначили, що для розвитку ринку електромобілів необхідна державна підтримка, і найбільш ефективною мірою була б компенсація державою частини вартості при купівлі електромобіля, за прикладом розвинених країн.
Єдиними, хто виступив проти законопроекту, стали представники Запорізького автомобілебудівного заводу, назвавши його лобістським.
Коментарі
1