понеділок, 28 квітня 2014 14:32

Українських автомобілістів просять доплачувати за страховку

Українських автомобілістів просять доплачувати за страховку
Фото:fx57.net

У квітні українські автовласники почали масово отримувати дзвінки і СМС від страхових компаній, які пропонують за діючими договорами добровільного автострахування КАСКО збільшити страхову суму, а як наслідок - і розмір страхового платежу. Страховики мотивують свою пропозицію коливаннями валютного курсу, які призводять до збільшення вартості авто. Адже якщо договір КАСКО заключався, наприклад, в кінці 2013 року, то через девальвацію гривні майже на 40% страхова сума, прописана в полісі, буде значно нижче поточної ринкової вартості автомобіля. А це вважається недострахуванням.

"Як правило, недострахування виникає, коли в період дії договору страхування вартість застрахованого автомобіля істотно зростає або якщо вона була штучно занижена в момент прийому на страхування. А сьогодні девальвація гривні призвела до зростання вартості як автомобілів, так і запчастин до них", - зазначає директор управління страхування автотранспортних ризиків страхової компанії PZU в Україні Юлія Павлова.

І в разі недострахування при виплаті страхова компанія застосовує так звану пропорцію: страхове відшкодування виплачується у такій же пропорції до розміру збитку, як страхова сума співвідноситься з ринковою вартістю автомобіля. Наприклад, якщо поточна вартість авто становить 200 тис гривень, а за договором сума покриття - 150 тис гривень, отже, виплата складе 75% від суми збитку.

"Тому при частковому пошкодженні страхувальникові доведеться доплатити за ремонт. А у випадку викрадення або конструктивної загибелі авто існуючої страхової суми не вистачить для придбання аналогічного", - розповідає директор по страхуванню СК "Allianz Україна" Денис Коченков.

У той же час, поспішати укласти зі страховою компанією додаткову угоду і збільшити страхову суму не варто. По-перше, дострахування - це не вимога, а пропозиція. По-друге, договір КАСКО повинен містити чіткий перелік умов, при яких компанія має право застосовувати пропорційну виплату. Наприклад, при значному коливанні курсів валют або істотній зміні ринкової вартості авто. По-третє, деякі компанії застосовують пропорційну виплату тільки при великих збитках або викраденні.

Якщо ж подібних застережень у договорі немає, незалежно від девальвації страховик зобов'язаний компенсувати всю суму збитку. А у разі відмови або недоплати клієнт має повне право сперечатися з компанією, в тому числі звертатися до суду.

Зараз ви читаєте новину «Українських автомобілістів просять доплачувати за страховку». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути