четвер, 05 листопада 2015 13:29

Чому техогляд не можна повертати нереформованим

Чому техогляд не можна повертати нереформованим
Фото: kp.ua

Уряд планує повернути технічний огляд автотранспорту. Відповідний законопроект передбачає, що легкові авто почнуть перевіряти з 2019 року, автобуси міжнародного класу з 2017-г і вже цього року - вантажівки.

Запровадження техогляду передбачено Угодою про асоціацію з Євросоюзом у частині, що стосується співробітництва у сфері транспорту. Щоправда, виникають запитання стосовно запропонованих урядом термінів.

Наприклад, в Угоді про асоціацію запровадження техогляду для легкових авто передбачено протягом 5 років від набуття нею чинності. Формально вона ще не чинна, з 1 листопада 2014 року відбувається часткове тимчасове застосування – тобто, працюють деякі її частини. Ще чекаємо на ратифікацію документу Грецією, і потім певний час заберуть бюрократичні процедури. Теоретично Угода про асоціацію набуде чинності десь 2016 року. Відповідно, Україна могла би запроваджувати техогляд тих же легковиків до 2021-го. Хоча і якомога швидше виконання положень угоди ніхто не забороняє.

Техогляд автотранспорту – загальна практика цивілізованого світу, тому не варто побиватися з самого факту його майбутнього повернення. Завданням держави є гарантувати недопущення того корупційного жахіття, що мало місце до 2011 року. Якщо реформи тут не відбудеться, то Угода про асоціацію з Євросоюзом приноситиме збитки і незручності людям. Це буде парадоксом і суперечитиме самій меті її підписання, яка полягає у досягненні вигод для суспільства.

Проблеми можливі й у інших сферах. Недавній приклад: Євросоюз не пускає до себе українську кондитерську продукцію з понад 20-відсотковим вмістом горіхів чи арахісу. Причина банальна – вже протягом багатьох місяців уряд ніяк не спроможеться затвердити процедуру отримання нашими виробниками сертифікату, який вимагають митні органи ЄС. Промовистий приклад того, як держава на рівному місці може завдати збитків своїм же громадянам та бізнесу через бездіяльність. При тому, що українські виробники вже понад півтора року можуть ввозити свою продукцію до ЄС без мит, на умовах передбаченої асоціацією зони вільної торгівлі.

Угода про асоціацію з Євросоюзом принесе українцям вигоди лише тоді, коли Україна казатиме не лише "а", а і "б". Наприклад, з 1 січня починає в повному обсязі працювати зона вільної торгівлі. Україна матиме переваги, якщо разом із відкриттям свого ринку для європейських товарів спрощуватиме умови роботи власних виробників, збільшуючи їхню конкурентоспроможність. Інакше будуть банкрутства і втрата робочих місць. Водночас в погане корумповане бізнес-середовище не прийде грошовитий західний інвестор з новими виробництвами. А це - одна з найбільших потенційних переваг Угоди про асоціацію. Ну й звісно, приклад із цукерками наочно засвідчує, як можна втратити через звичну для нас бюрократію. При тому, що подібних завдань з приведення українського законодавства до вимог і норм ЄС купа, і зволікання з їхнім виконанням незмінно означатиме для нас збитки.

Зараз ви читаєте новину «Чому техогляд не можна повертати нереформованим». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути