Черкаський автозавод "Богдан" завершує співпрацю з тольяттінських"АвтоВАЗом" по збірці моделей на базі російської десятки.В найближчим часом седан Богдан 2110 і універсал Богдан 2111 стануть історією, а завод в Черкасах зосередиться на збірці китайців.
Про це повідомляє видання "Автоконсалтинг".
Видання зазначає, що завод "Богдан" будувався з перспективою складання всіх тольяттінських моделей на території України, однак охолодження відносин між країнами та економічні передумови, змушують "Богдан" згорнути дружбу з "АвтоВАЗом" і зняти тольятінські десятки з конвеєрів. Седан Богдан 2110, універсал Богдан 2111 і пікап на їх базі найближчим часом зникнуть, а "Богдан" сфокусується на китайських автомобілях (JAC, Great Wall) і пошуку нових партнерів.
Джерело зазначає, що завод "Богдан" будувався з тим розрахунком, що половина потужностей буде зайнята тольятинськими машинами та їх клонами. Обсяг випуску автомобілей, який був обговорений з росіянами, завод так і не досягнув через кризу 2008 року. Потім самі росіяни ввели утилізаційний збір, що майже перекрив збут "Богданів" в Росію. Пізніше сусіди почали зупиняти автовози на кордоні з Росією, чим знову ж погіршили відносини між партнерами.
Видання пише, що не тільки політика змусила "Богдан" згорнути випуск "десяток", сам "АвтоВАЗ" також не прагнув визнавати "Богдан" стратегічним підприємством. Зокрема, так і не увінчалися успіхом переговори про складання "Гранти" і "Пріори" в Україні. Сьогодні "Богдан" збирає китайські автомобілі JAC, Great Wall і Lifan, в грудні 2013 року зробив ставку на седан JAC J5, запустивши новий конвеєр. В першому кварталі підприємство випустило 1486 легковиків. Продажі автомобілів JAC при цьому поки не вражають. З січня по березень, за даними "Укравтопрому", було продано 74 седана черкаської збірки.
Коментарі