
2020 рік за всіма показниками виявився поганим для об'єктивної реальності.
Імпічмент президента США Дональда Трампа, пандемія коронавірусу і протести руху Black Lives Matter стали подіями, які супроводжувалися великою кількістю дезінформації в інтернеті, пише New York Times.
За даними компанії Zignal Labs, яка займається відстеженням дезінформації, головні теми, про які брехали в мережі цього року, були майже незмінними.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Припиніть розповсюджувати фейки про Covid-19 - Степанов звернувся до політиків
Найбільше постраждав фінансист і мільярдер Джордж Сорос. 2020 року його часто атакували за допомогою теорій змови правого ухилу. Тому неправдивих історій про нього було найбільше. З 2,6 млн згадок про нього за поточний рік 1,1 млн були фальшивими. А це понад 45%.
На другому місці опинилася Україна. Пік згадок про неї припав на період проведення процедур, пов'язаних з імпічментом Дональда Трампа у США. Крім України, в цей час також у мережі часто вживали різні терміни, як-от "тіньова держава". Як пише New York Times, 34% з 9,2 млн згадок про Україну були позначені як дезінформація.
На третьому місці - вигадки про загрози голосування поштою на президентських виборах у США. Їх підживлювали ЗМІ правого ухилу і сам американський президент. Понад 20% згадок про голосування поштою 2020 року були брехнею, про що свідчить аналіз Zignal Labs. Розповіді на цю тему часто були переповнені такими словами, як "шахрайство" й "афера".
У десятці тем для дезінформації 2020 року ще опинилися біологічна зброя (24,2% згадок були неправдою), "антифа" (19,4% повідомлень - неправда), Джо Байден і заклики позбавити поліцію фінансування (14,2%), гідроксихлорокін (9,2%), вакцини (8,2%), головний епідеміолог США Ентоні Фаучі (3,2%), а також маски (0,8%). Компанія Zignal Labs збирає свої дані з соціальних мереж, як-от Facebook, Instagram і Reddit, а також із газет і стенограм телевізійних ефірів. Аналітики компанії здебільшого зосереджуються на темах, пов'язаних із виборами у США і пандемією Covid-19.
Видання зазначає, що це неточний підрахунок усіх фальшивих повідомлень у медіа-просторі. Однак аналіз компанії дає можливість в цілому уявити картинку, яку брехню поширюють найчастіше.
Кампанію з дезінформації проти британської вакцини від коронавірусу, яку розробляють Оксфордський університет і компанія AstraZeneca, активно проводить Росія. РФ причетна до більшості мемів, агіткартинок проти вакцини і закликів у соцмережах. Фейки транслюють і на російському федеральному ТВ, зокрема в програмі "Вести недели" з Дмитром Кисельовим.
Коментарі