Центральний банк РФ уперше перейшов до прямих продажів золота зі своїх резервів на внутрішньому ринку.
Там відкрили доступ до металу для банків, держкомпаній та окремих інвестиційних структур, йдеться на сайті Служби зовнішньої розвідки.
"Для регулятора прямі продажі є вимушеним кроком, оскільки золото фактично перетворюється на інструмент підтримки рубля, латання ліквідності корпорацій та покриття бюджетних потреб в умовах стрімкого вичерпання інших ресурсів. До 2025 року ЦБ Росії не продавав золото комерційним учасникам ринку, а лише приймав його від Міністерства фінансів, нарощуючи власні резерви", - йдеться в повідомленні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ціни на золото рвонули вгору - динаміка ринку дорогоцінних металів
Наразі російський регулятор переходить до розпродажу.
"Водночас Фонд національного добробуту РФ стрімко втрачає ліквідні активи: з 113,5 млрд дол. у 2022 році до 51,6 млрд дол. у 2025-му. Обсяги золота в структурі фонду за цей час скоротилися на 57% - із 405,7 т до 173,1 т. У 2025 році обсяги продажів можуть сягнути 30 млрд дол. (близько 230 т золота), а у 2026 році - щонайменше 15 млрд дол. (115 т)", - зазначає розвідка.
Така масштабна монетизація резервів пришвидшує виснаження запасів, які і без того перебувають під тиском санкцій та падіння доступних валютних інструментів.
"Стратегія продажу золота нібито дає змогу оперативно підживлювати бюджет і утримувати стабільність рубля. Водночас вона формує довгострокові ризики: поглиблює дефіцит ліквідних резервів, робить державні фінанси більш залежними від розпродажу активів та обмежує можливості для майбутніх інтервенцій", - додали в СЗР.
Владі РФ стає дедалі важче забезпечувати армії стабільний потік контрактників для участі у війні проти України.
Ознаки виснаження ресурсної бази комплектування збройних сил держави-агресорки стають помітнішими, попри те, що офіційна статистика демонструє стабільні темпи контрактування.
Станом на листопад щонайменше 11 регіонів РФ скоротили виплати за укладення контрактів та допомогу сім'ям загиблих. Для багатьох територій саме ці стимули були ключовим механізмом залучення нових військових.
Йдеться про Ленінградську, Самарську, Нижньогородську, Ульяновську й Оренбурзьку області, республіки Башкортостан, Татарстан, Хакасія, Чувашія та Марій Ел, Ямало-Ненецький автономний округ і Забайкальський край.




















Коментарі