вівторок, 17 серпня 2021 06:00

Людина вперше перетнула океан на повітряній кулі

Людина вперше перетнула океан на повітряній кулі
Повітряна куля Double Eagle II / National Air and Space Museum

17 серпня 1978-го повітряна куля завершила перший політ над Атлантичним океаном, коли сіла на ячмінне поле недалеко від Парижа. 137 год знадобилося йому, щоб прилетіти з штату Мен, США. Заповненою гелієм куля пілотували Бен Абруццо, Максі Андерсон і Ларрі Ньюман. Вони пролетіли 5200 км за шість днів.

Польоти людини на повітряній кулі стали реальністю на початку 1780-х, коли французькі брати Жозеф і Етьєн Монгольф'є успішно розробили такий засіб для польотів. Повітряні кулі наповнювали газом, легшим за повітря, наприклад гелієм чи воднем. Перші досягнення в повітроплаванні досягли в 1785 році, коли француз Жан-П'єр Бланшар і американець Джон Джеффріс першими перетнули Ла-Манш. У XVIII-XIX ст повітряні кулі використовували більше для військового спостереження та наукових досліджень, ніж для транспорту чи спорту. Як спосіб пересування по повітрю повітряна куля був витіснена самохідним дирижаблем в кінці XIX ст.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Упала повітряна куля. На борту було 11 людей

Однак на початку ХХ століття інтерес до спортивних польотів на повітряній кулі почав рости, і за далекі польоти щорічно пропонувався міжнародний трофей. Після Другої світової війни нові технології зробили польоти на повітряній кулі безпечними та доступними, і до 1960-х цей вид спорту набув широкої популярності. Трансатлантичний політ, вперше здійснений літаком і дирижаблем в 1919-му.

З 1859 року до 1978 року було 17 невдалих трансатлантичних польотів на повітряній кулі, в результаті яких загинули щонайменше сім осіб. У вересні 1977 Бен Абруццо і Максі Андерсон зробили першу спробу пролетіти на Double Eagle I, але збилися з курсу і змушені були покинути Ісландію після того, як пролетіли 4750 км за 66 годин. Абруццо було потрібно кілька місяців, щоб оговтатися від обмороження, , але до 1978 року він і Андерсон були готові повторити спробу. Вони додали Ларрі Ньюмана в якості третього пілота, і 11 вересня 1978 року Double Eagle II стартував зі штату Мен.

11-поверхова повітряна куля, наповнена гелієм, добре летіла протягом перших чотирьох днів, і три пілоти вижили, харчуючись хот-догами і консервованими сардинами. Єдина реальна проблема сталася 16 серпня, коли атмосферні умови змусили Double Eagle II опуститися з 6000 м на небезпечні 1200 м. Вони скинули баласт і незабаром знову піднялися на безпечну висоту. Тієї ж ночі вони досягли узбережжя Ірландії і 17 серпня перелетіли через Англію до місця призначення на поле Ле Бурже біля Парижу, де приземлилися.

У 1981 році Бен Абруццо, Ларрі Ньюман, Рон Кларк і Рокі Аокі з Японії вилетіли з Нагаш, Японія, в національний ліс Мендосино в Каліфорнії, зробивши перший переліт через Тихий океан. Американець Джо Кіттінгер здійснив одиночний трансатлантичний політ на повітряній кулі в 1984 році. У 1995 році американець Стів Фоссет зробив одиночний політ через Тихий океан. У 1999 році Бертран Пікар зі Швейцарії та англієць Брайан Джонс здійснили першу безпосадочну кругосвітню подорож на гібридній гелієвій повітряній кулі. Вони вилетіли з Швейцарських Альп, обігнули земну кулю і приземлилися в Єгипті, подолавши понад 46600 км за 20 днів.

Потім, в 2002 році, американський авантюрист Стів Фоссет став першою людиною в історії, який сам здійснив кругосвітню подорож на повітряній кулі.

Зараз ви читаєте новину «Людина вперше перетнула океан на повітряній кулі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути