На минулій сесії Вінницької міської ради з ініціативи опозиції з голосування зняли питання про приватизацію містом підвалів на вул. Красних партизан, 7. Їх хотіли продати під бізнес.
— За законом ті підвали належать жителям будинку, — говорить депутат від партії "Свобода", 32-річний Володимир Базелюк. — А місто хотіло заробити на тому грошей. Сам здивований, що нас за стільки років почули.
У вінницькій міськраді лише двоє представників опозиції, чому така мало? На що можете вплинути?
— Зробити можемо небагато. Фактично не вирішується жодне питання, не приймаються наші пропозиції, яких було сотні. Тому ми, опозиціонери, розробили для себе стратегію: по можливості виступаємо проти певних рішень.
Які дії мера та його команди вважаєте неправильними?
— Бюджет міста формується непрозоро. Люди не мають можливості дізнатися, як, куди і на що закладаються кошти. Я маю економічну освіту, але коли читаю бюджет, сам ледве розбираюся. Для прикладу, коли формують бюджети міст у Польщі, там прописано конкретно: дах школи за такою-то адресою відремонтувати. І вказана прорахована сума. У нас це стаття розходів на благоустрій чи ремонт. Немає чіткості, за якою схемою розподіляються кошти. Розмови про громадські слухання — тільки розмови. Громаду вислухали чи провели опитування, а рішення виносять так, як вигідно меру та його команді.
Назвіть найактуальніші проблеми Вінниці, як би ви їх вирішили?
— Відсутність комунальної сфери. Згоден, що жеки себе вичерпали і їх треба реорганізувати. Натомість проводять їх укрупнення. Люди платять за прибирання прибудинкової території, під'їздів. Звернулися у новостворене ЖЕО за нормативами на оплату, а відповіді не отримали. Виходить, що прибирають площу біля міської ради, а гроші беруть з громадян. Треба дати можливість жителям самим наймати фірму, якій вони готові платити. Не влаштовують надані послуги — найняли іншу.
Жахливий стан доріг. Останнім часом пішла тенденція робити ремонти центральних трас, бічні дороги ніхто роками не ремонтує. Потрібно побудувати нові транспортні розв'язки. На вулиці Свердлова постійні пробки. Треба закільцювати місто, щоб усі вантажівки могли з об'їзної потрапити у Вінницю.
Активна група вінничан збирає підписи проти транспортної реформи. Вони зможуть щось змінити? Взагалі, для чого ця реформа була потрібна?
— Зараз уже нічого не змінять. Треба вдосконалювати те, що вже маємо. Ця реформа була спрямована на те, щоб пересадити людей у електротранспорт. Це вдалося. Але експреси, які пустили по місту, створюють аварійну ситуацію. Вони громіздкі, неповороткі, часто закривають дві смуги руху, щоб повернути з вулиці Соборної на Козицького — водій виїжджає на зустрічну смугу. На наших вулицях максимум, що можемо дозволити, — автобуси типу "Богданів". Муніципальні автобуси возять пасажирів без пільг. Ніхто не врахував, на скільки здорожчав проїзд для вінничан. Найближчим часом у місті введуть єдиний електронний квиток на весь міський транспорт. За ним люди будуть платити не за кількість поїздок, а за кілометраж.
Міський голова Володимир Гройсман кілька останніх років створює все муніципальне: ринок, транспорт, страхову компанію. Зараз іде мова про організацію муніципальної міліції. Для чого це робиться?
— Усі муніципальні фірми належать приватним особам. Мер робить це для підняття власного рейтингу, щоб про нього говорили.
Коментарі