3 червня Генеральна Асамблея FIA, після таємного голосування, визначиться з відставкою Макса Мослі. Момент багато в чому вирішальний, і справа не лише у позиції національних федерацій з приводу особистого життя президента - це наслідок серйозних процесів, які йдуть за кулісами Гран-прі. Головне питання - кому це вигідно, хто оплачував публікацію в News Of The World, хто диригує процесом, адже відставка президента радикально змінить політичну ситуацію у "Формулі 1"?
За неофіційною інформацією, під час уікенду в Барселоні, власник комерційних прав Берні Екклстоун, звернувся до команд з пропозицією підписати загальну заяву із закликом до відставки Мослі, але тоді представники Ferrari, Toro Rosso і Williams, відмовилися поставити підпис, і питання відклали, як виявився - ненадовго. За трохи більше ніж два тижні до засідання Асамблеї, Мослі звернувся з листом до керівників національних федерацій, в якому заявив про свою стурбованість долею чемпіонату, і діяльністю власника комерційних прав.
Протистояння між FIA і Екклстоуном раніше не виносилося на публіку, але якщо в пресу потрапив цей документ, то неминуче буде і продовження. Ситуація нестійка, будь-який аргумент може зіграти на руку одній або іншій стороні. Коли мова йде про такий успішний бізнес, можливі будь-які несподіванки.
- Зараз йдуть переговори з приводу перегляду 100-річної комерційної угоди між FIA і власником комерційних прав у "Формулі-1". Спочатку власник прав попросив нас змінити текст угоди, щоб скоротити число пунктів, за які він несе відповідальність, потім мова зайшла про контроль над регламентом і правом продати бізнес, тобто фактично про повне управління чемпіонатом. Я вважаю, що FIA не може погодитися на такі умови, інакше ми не тільки втратимо традиційні Гран-прі, але й поставимо під загрозу статус федерації, як контролюючого органу в міжнародному автоспорті, - сказав Мослі. - Новий президент, не знайомий з суттю питання, може ухвалити помилкове рішення, але найгірше те, що він може бути вибраний в результаті підтримки тих, з ким ми ведемо переговори. На мою думку, потрібно підписати новий договір Згоди, який укріпить роль FIA і дозволить справитися з фінансовою кризою у "Формулі-1". Витрати вийшли з під контролю, доходи недостатні, і навіть крупні автовиробники мають серйозні проблеми. Тільки чесні й рівні умови дозволять нам уникнути втрати команд.
Доки я перебував на посаді президента FIA, економіка "Формули-1" змінилася: тепер це спорт з бюджетом в мільярди доларів і серйозними інтересами сторін, які хотіли б повністю видалити федерацію з чемпіонату, - продовжує Мослі. - Я був налаштований на боротьбу за роль FIA у "Формулі-1", можливо, тому преса так активно намагається підірвати моє президентство. Але все ж я вірю, що рішення Генеральної Ассамблєї FIA не зіграє на руку тим, хто навмисно дестабілізує FIA в такий непростий момент.
100-річний договір, про який говорить Мослі, має на увазі ексклюзивні права на комерційну діяльність у чемпіонаті. Його підписали у 2000-му, і, з чуток, він обійшовся Екклстоуну в 315 мільйонів доларів. Раніше Мослі не виступав з такою явною критикою на адресу Берні, але обидва боси вміють вести боротьбу і досягати успіху, тому без бою своїх позицій ніхто не віддасть.
Коментарі