четвер, 10 липня 2008 20:10

Колір форми спортсмена впливає на рішення судді - вчені

Колір форми спортсменів впливає на рішення суддів. До такого висновку прийшли німецькі вчені, провівши низку психологічних тестів. Результати їх роботи прийняті до публікації в журнал Psychological Science. Коротко роботу вчених наводить журнал New Scientist.

Ефект впливу кольору форми на результати спортсменів був вперше продемонстрований в 2005 році еволюційними біологами з Університету Дарема у Великобританії. Спочатку вони припустили, що цей ефект пов"язаний з тим, що суперники сприймають червоний колір як символ домінування і агресії. Проте декілька груп психологів не погодилися з такою точкою зору.

Учені з Університету Мюнстера розробили теорію, згідно з якою червона форма впливає не на дії суперників, а на сприйняття матчу суддями. Щоб підтвердити свою точку зору, вони провели експеримент, в якому взяли участь 42 судді таеквандо. Добровольцям показували записи декількох боїв, в яких на одному зі спортсменів був червоний захисний жилет, а на іншому - синій.

Кожен суддя оцінював бої незалежно від інших, присуджуючи очки спортсменам за кожну атаку. На наступній стадії експерименту суддям показали ті ж бої, але в іншому порядку. Крім того, кольори захисних жилетів спортсменів були змінені за допомогою графічного редактора. Спортсмена, який носив червоний жилет, "переодягнули" в синій, і навпаки. Судді знову повинні були присуджувати очки за кожну атаку.

Після підрахунку результатів учені з"ясували, що судді в середньому присуджували спортсмену в червоному жилеті на 13 відсотків більше очок. Цікаво, що раніше до висновку про переваги червоної форми прийшли британські учені, які вивчали статистичні дані футбольних матчів.

Робота вчених може сприяти перегляду правил деяких спортивних дисциплін. Якщо в таеквандо спортсмени носять детектор удару, який допомагає суддям рахувати очки, то, наприклад, в боксі, рефері орієнтуються тільки на своє сприйняття бою.

Lenta.ru