Існування акаунтів і груп, які поширювали в Україні недостовірну інформацію, призупинила соціальна мережа Facebook.
Довелось видалити 168 акаунтів, 149 сторінок, 79 груп, в який було близько 4,2 млн фоловерів, пише Liga.Tech.
Сторінки і групи керувалися фейковими акаунтами, а імена постійно змінювалися.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Вконтакте" та "Одноклассники": Данилюк відреагував на інформацію про можливе зняття санкцій
За словами очільника політики з кібербезпеки Facebook Натаніеля Глейхера, ідентифікували велику кампанію завдяки поведінковому аналізу підозрюваних, а не змісту контенту.
Під час розслідування встановили, що вилучені акаунти пов'язані з українським PR-агентством Pragmatico.
"Я думаю, що вони розташовані в Києві. Але цей факт я б двічі перевірив" - уточнив Глейхер.
За даними Глейхера, на рекламу в Facebook та Instagram витратили близько $1,6 млн.
Наприклад, один із найдорожчих дописів на виборах розмістили у фан-групі "Я за Тимошенко - фан-клуб". Він називався "Якщо ти за перемогу України, тисни лайк". Він приніс мільйон показів і міг обійтися, за оцінками Facebook, $10 тис. - 50 тис. Інші пости політиків, як правило, коштували в десятки разів менше.
Глейхер підозрює, що організатори кампанії направляли людей за межі Facebook на сайти, які позиціонувалися як новинні. Примітно, що в прикладах видалених сторінок виявилися акаунти видань Znaj.ua, Politeka, Hyser. Тепер вони не працюють.
Він додає, що PR-компанія не працювала на якогось конкретного політика чи бізнес. За словами менеджера, фірма працювала з різними клієнтами з метою заробити гроші. І розкручувала такі теми як спорт, знаменитості, шоу-біз, політика та економіка.
Подібні фірми Facebook викривав в Ізраїлі та Філіппінах. Глейхер підкреслює, що українська кампанія не має зв'язку із зовнішнім світом і не є частиною інформаційної війни з боку Росії.
На День Незалежності України соціальна мережа Facebook заблокувала найбільший паблік про українську мову Mova.
Коментарі