
Щоб отримати мелодію чи картинку на мобільний, треба відіслати смс на спеціальний номер-код. По телевізору, в метро й журналах їх повідомляють багато й часто. Кількість компаній, задіяних у мелодійно-картинковому бізнесі, обчислюється сотнями. Проте з музикою та заставками треба вміти поводитися — інакше можна втратити і замовлення, і гроші.
22-річна Вікторія Косенко замовила на мобільний мелодію з фільму "Службовий роман" у "Мобайлманії" з реклами на каналі М1.
— Я одразу й не розібралася, скільки це коштує, — мелодія мені дуже подобається, — розповідає Віка. — Трохи здивувалася, що з рахунку зняли майже дев'ять гривень.
Ще більше Вікторію здивувало повідомлення від "Мобайлманії". Замість мелодії була адреса в Інтернеті, з якої дівчина мала завантажити "Службовий роман". Куди потрібно вписувати адресу в меню "Нокії 2300", дівчина не знала. Вона звернулася у сервісний центр. З'ясувалося, що модель не підтримує послуг мобільного Інтернету. І завантажити куплену мелодію у цей телефон не вдасться. Тож замовляючи послугу для мобільного, треба бути переконаним, що апарат її підтримає.
З мене зняли не 9,5 грн, а вдвічі більше
В іншу пастку потрапила 27-річна киянка Олена Вахмістрова. Грою "Принц Персії" дівчина захоплювалася давно — колись це була чи не найпопулярніша гра для комп'ютера. В якійсь газеті їй трапилася реклама, що тепер улюблену забавку можна завантажити у мобільний телефон. Слід відправити повідомлення з кодом 10700017 на короткий номер 7077. Вартість такої есемески — близько 10 грн.
З відповіді контент-провайдера Олена зрозуміла: щось вона написала неправильно. Найімовірніше, помилилася в цифрах. З другого разу дівчина отримала адресу в Інтернеті, з якої й завантажила гру.
— Найприкольніше було, коли я перевірила стан рахунку, — згадує дівчина. — З мене зняли не 9,5 грн, як було написано в рекламі, а вдвічі більше. Я подзвонила до служби підтримки. Там дуже ввічливо пояснили: уважніше, будь ласка, читайте текст реклами.
З'ясувалося, внизу рекламного тексту дрібним шрифтом написано: "Якщо ваш запит містить помилку, система про це повідомить, але послуга вважатиметься наданою й оплату з рахунку буде знято". Дівчині довелося заплатити за обидва повідомлення, а улюблена гра обійшлася майже в 20 грн. Не рахуючи витрат на мобільний Інтернет.
Віктора Поліщука, 31 рік, провайдер не "нагрів", але і йому не вдалося піддурити компанію. Чоловік замовив гру "Карате мастерз" і заплатив 16 грн. Через кілька хвилин оператор "УМХ Мобайл" надіслав повідомлення з адресою в Інтернеті.
— Гра завантажилася нормально. Наступного дня я дав цю адресу другові, щоб він собі теж завантажив, — каже Віктор. — А він не зміг отримати — в його телефоні гра не працювала. Мабуть, оператор кодує програми для скачування тільки з одного телефону.
Оператори, які надають такі послуги, надсилають інтернетівську адресу, дійсну впродовж однієї доби. Саме для того, щоб друзі не закачували у свої телефони неоплачених ігор. Тому завантажувати всі замовлення слід одразу. Адресу друзям повідомляти в той же день.
Гроші "з'їдає" ваше смс-замовлення, а не мелодія
Користувачі на дії контент-провайдерів не скаржаться. Принаймні в Управлінні захисту прав споживачів Києва кажуть, що таких заяв не було. Та навіть якщо будуть, довести їх до суду складно — контент-провайдери працюють юридично грамотно. Приміром, інформація про помилки (і наслідки) подана у рекламі. Компанія із себе відповідальність знімає. Крім того, під "платною послугою" мається на увазі відправка смс на їхній номер, а не картинка чи мелодія. Тобто гроші знімають за ваше повідомлення, а не за те, що приходить у відповідь. Тож, якщо на свою есемеску за 16 грн ви не отримаєте нічого, повернути гроші назад практично неможливо.
Коментарі