понеділок, 30 січня 2006 18:20

За мобільні помилки доведеться платити

Автор: фото: Андрій Єловіков
  За гру ”Принц Персії” Олена Вахмістрова заплатила двічі
За гру ”Принц Персії” Олена Вахмістрова заплатила двічі

 

Щоб отримати мелодію чи картинку на мобільний, треба відіслати смс на спеціальний номер-код. По телевізору, в метро й журналах їх повідомляють багато й часто. Кількість компаній, задіяних у мелодійно-картинковому бізнесі, обчислюється сотнями. Проте з музикою та заставками треба вміти поводитися — інакше можна втратити і замовлення, і гроші.

22-річна Вікторія Косенко замовила на мобільний мелодію з фільму "Службовий роман" у "Мобайлманії" з реклами на каналі М1.

— Я одразу й не розібралася, скільки це коштує, — мелодія мені дуже подобається, — розповідає Віка. — Трохи здивувалася, що з рахунку зняли майже дев'ять гривень.

Ще більше Вікторію здивувало повідомлення від "Мобайлманії". Замість мелодії була адреса в Інтернеті, з якої дівчина мала завантажити "Службовий роман". Куди потрібно вписувати адресу в меню "Нокії 2300", дівчина не знала. Вона звернулася у сервісний центр. З'ясувалося, що модель не підтримує послуг мобільного Інтернету. І завантажити куплену мелодію у цей телефон не вдасться. Тож замовляючи послугу для мобільного, треба бути переконаним, що апарат її підтримає.

З мене зняли не 9,5 грн, а вдвічі більше

 

В іншу пастку потрапила 27-річна киянка Олена Вахмістрова. Грою "Принц Персії" дівчина захоплювалася давно — колись це була чи не найпопулярніша гра для комп'ютера. В якійсь газеті їй трапилася реклама, що тепер улюблену забавку можна завантажити у мобільний телефон. Слід відправити повідомлення з кодом 10700017 на короткий номер 7077. Вартість такої есемески — близько 10 грн.

 

З відповіді контент-провайдера Олена зрозуміла: щось вона написала неправильно. Найімовірніше, помилилася в цифрах. З другого разу дівчина отримала адресу в Інтернеті, з якої й завантажила гру.

— Найприкольніше було, коли я перевірила стан рахунку, — згадує дівчина. — З мене зняли не 9,5 грн, як було написано в рекламі, а вдвічі більше. Я подзвонила до служби підтримки. Там дуже ввічливо пояснили: уважніше, будь ласка, читайте текст реклами.

З'ясувалося, внизу рекламного тексту дрібним шрифтом написано: "Якщо ваш запит містить помилку, система про це повідомить, але послуга вважатиметься наданою й оплату з рахунку буде знято". Дівчині довелося заплатити за обидва повідомлення, а улюблена гра обійшлася майже в 20 грн. Не рахуючи витрат на мобільний Інтернет.

Віктора Поліщука, 31 рік, провайдер не "нагрів", але і йому не вдалося піддурити компанію. Чоловік замовив гру "Карате мастерз" і заплатив 16 грн. Через кілька хвилин оператор "УМХ Мобайл" надіслав повідомлення з адресою в Інтернеті.

— Гра завантажилася нормально. Наступного дня я дав цю адресу другові, щоб він собі теж завантажив, — каже Віктор. — А він не зміг отримати — в його телефоні гра не працювала. Мабуть, оператор кодує програми для скачування тільки з одного телефону.

Оператори, які надають такі послуги, надсилають інтернетівську адресу, дійсну впродовж однієї доби. Саме для того, щоб друзі не закачували у свої телефони неоплачених ігор. Тому завантажувати всі замовлення слід одразу. Адресу друзям повідомляти в той же день.

Гроші "з'їдає" ваше смс-замовлення, а не мелодія

Користувачі на дії контент-провайдерів не скаржаться. Принаймні в Управлінні захисту прав споживачів Києва кажуть, що таких заяв не було. Та навіть якщо будуть, довести їх до суду складно — контент-провайдери працюють юридично грамотно. Приміром, інформація про помилки (і наслідки) подана у рекламі. Компанія із себе відповідальність знімає. Крім того, під "платною послугою" мається на увазі відправка смс на їхній номер, а не картинка чи мелодія. Тобто гроші знімають за ваше повідомлення, а не за те, що приходить у відповідь. Тож, якщо на свою есемеску за 16 грн ви не отримаєте нічого, повернути гроші назад практично неможливо.

Зараз ви читаєте новину «За мобільні помилки доведеться платити». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути