вівторок, 15 грудня 2009 17:02

Молодші на вигляд люди живуть довше

У тих, хто виглядає молодшим за свої роки, значно більше шансів дожити до похилого віку, ніж у тих, чия зовнішність випереджає реальний вік. Як передає ВВС з посиланням на British Medical Journal, до таких висновків прийшли данські учені, які порівняли 387 пар різнояєчних близнят. Всі фотографії були зроблені, коли їм було по 70-80 або навіть 90 років.

Дослідники просили доглядальниць, шкільних вчителів, спортивних тренерів і просто однолітків вгадати вік двійнят по фотографіях. Як стверджується в статті, опублікованій в журналі, близнята, які виглядали більш молодо, зазвичай жили довше за своїх братів і сестер.

Дослідники знайшли і ймовірну біологічну причину, що пояснює такий результат. Ключові фрагменти ДНК, так звані теломери, що відповідають за здатність клітин до відтворення, визначають і те, наскільки молодо виглядає їхній власник. Вважається, що короткі теломери указують на швидше старіння і можуть бути пов"язані з деякими захворюваннями. У двійнят, які брали участь в дослідженні, довшими теломерами володіли саме ті, хто виглядав молодшим.

Протягом семи років після закінчення експерименту група дослідників під керівництвом професора Університету Південної Данії Кааре Крістенсена виявила, що чим більшу різницю у віці давали двійнятам опитані, тим більше була ймовірність, що першим помре саме той з близнят, який виглядав старшим.

Цікаво, що результати не показали ніякої залежності від віку, статі або професії опитуваних.

За словами професора Крістенсена, можливо, люди, які прожили важче життя, частіше вмирають в молодшому віці - а таке життя накладає свій відбиток на їхні обличчя.

Британський професор Тім Спектор, який проводив власне вивчення пар близнят, підтвердив, що його дослідження показує аналогічні результати.

"Можливо, важливе значення має комбінація спадкових ознак і навколишнього середовища, впродовж життя", - говорить він.

Спектор також відзначив, що на вигляд люди непогано визначають і рівень здоров"я людини на тій або іншій фотографії, так що лікарям слід приділяти більше уваги зовнішності своїх пацієнтів.

"Якщо пацієнт виглядає старшим за свої роки, можливо, необхідно приділити йому пильнішу увагу", - вважає він.

NEWSru.com