На думку Уеллса, основною перешкодою при освоєнні англійської мови є те, що вона не фонетична, тобто в неї (як і в російській) не діє принцип "як пишеться, так і чується". Як позитивні приклади професор привів фінську, іспанську і італійську мови, а також особливу письмову англійську мову, яка використовується в інтернет-спілкуванні і SMS.
Уеллс закликає зробити англійську граматику "логічнішою", наприклад, писати "giv" замість "give" (давати), "rivver" замість "river" (річка), не користуватися апострофами ("its" або "It s" замість "it"s"), а також, за прикладом американців, користуватися буквою "z" в дієсловах, похідних від іменників ("organize" замість "organise" - організовувати).
Ідеї Джона Уеллса не зустрічають розуміння більшості фахівців з англійської мови, хоча він і є одним з редакторів словника вимови з авторитетної серії Longman. Загальне переконання, що грамотність - це перш за все уміння правильно писати, Уеллс називає "фетишизмом".
Коментарі