Серед дев'яти предметів, які складають артінсталяцію на українській антарктичній станції "Академік Вернадський" - є керамічне панно із зображенням фантазійної квітки. Панно для своєї інсталяції "Дім. Спогади" відібрав український архітектор та дизайнер Слава Балбек.
Авторку керамічного панно кореспондентка Gazeta.ua розшукала на Полтавщині.
"Вона не сказати щоб єдина, і це не копія, а тираж. Одна з тиражу – в Антарктиді. Такі декоративні панно у нас продаються, а український митець Слава Балбек вибрав одну для своєї інсталяції", – розповіла художник-кераміст Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному 42-річна Зінаїда Близнюк.
Про те, що її робота стала елементом інсталяції на українській антарктичній станції, Зінаїда дізналася від друга. Він побачив фотографії у Facebook на сторінці Національного антарктичного наукового центру. Була дуже вражена і зраділа, згадує.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Антарктиді встановили українську хату: неймовірні фото
До архітектора Балбека панно могло потрапити, коли він чи хтось інший з його знайомих відвідував Музей гончарства в Опішному, припускає майстриня. Такі вироби можна придбати в сувенірному магазині при вході на територію. Зараз коштують 120 грн. Виготовлялися спеціально для продажу. На зворотному боці містить авторське клеймо керамістки.
"Їх багато різних у нас є, навіть назви я не давала цьому твору. Моя колега назвала це просто "Квітка". Зображує фантазійну квітку. Тобто, беру форми з природи, але перетворюю в своє, щоб було близько до кераміки", - пояснила художниця.
Це не традиційне опішнянське гончарство, яке тут творять більшість майстрів. Це - авторська кераміка, пояснила майстриня.
"Я одна роблю авторські твори. Вони трохи відрізняються: інші матеріали, інша технологія. Ліплю вручну – наші майстри роблять на гончарному крузі. Декор теж відмінний – класичний декор cuerda seca (з ісп. "сухий шнур", стародавня іспанська техніка нанесення кольорової глазурі на кераміку – Gazeta.ua) роблю трохи по-своєму. Створюю авторські орнаменти, на які мене надихнула Опішня, і традиційна та класична кераміка, і яку перегукується з нашою традиційною мальовкою", - сказала.
Майстри традиційної опішнянської кераміки малюють ангобом (водорозчинна фарба на основі кольорової глини, яку наносять на сирий виріб перед випалюванням. – Gazeta.ua). Зінаїда Близнюк використовує іншу техніку – малює поливою по кераміці після першого випалювання.
16 березня Зінаїда Близнюк відзначила 42-річчя. Родом з села Красноволя на Волині, з дитинства мріяла стати художницею. Після навчення в Решетилівському художньому професійному ліцеї здобула магістерський рівень освіти за спеціальністю "образотворче мистецтво" на архітектурному факультеті Національного університету "Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка".
"Хоча я родом з Волині, як художник, народилася на Полтавщині", – розповіла про себе мисткиня.
Детальніше про майстрів з Опішні читайте скоро у репортажі Gazeta.ua.
У 2014-му році, навчаючись на останньому курсі університету, Зінаїда Близнюк взяла участь у Національному Гончарному Здвиженні в Опішному "ЗДВИГ-2014", де здобула друге місце в ІІІ Національному "КерамоГРАФІТІфесті". Після цього її запросили на роботу на посаду художника-кераміста до Музею гончарства в Опішному, де працює і донині.
Коментарі