До 1 червня вінницькі дорожники мають встигнути завершити ямковий ремонт доріг. Одразу почнуть капітально ремонтувати об'їзну навколо Вінниці.
Керівник Вінницького облавтодору Ігор Корольчук розповів Gazeta.ua, які ще дороги відремонтують в першу чергу і чому ввів штрафи для підлеглих.
- В першу чергу уже ремонтуємо київську трасу – від міста Калинівка до селища Стрижавка. Паралельно об'їзну почнемо ремонтувати на початку червня на відрізку дороги від Київського мосту до Хмельницького шосе. Будуть складнощі з рухом, але треба потерпіти. Якщо з бюджету виділяють гроші, то гріх не скористатися та не відремонтувати, - каже Ігор Корольчук. - Ремонт об'їзної обійдеться в 116 мільйонів. За 2-3 місяці мають завершити. Також маємо закінчити ремонт об'їзної навколо Гайсина та південний обхід Куна-Кунка.
Як нинішня зима вплинула на стан доріг області?
- Якщо порівняти з минулими роками, то цього річ з'явилися пучини. Це коли замокла основа асфальтного покриття, яке починає тріщати від великовагового транспорту. Вода затекла в тріщини. Почала розмерзатися і асфальт просто вилітав.
Які ділянки найпроблемніші?
- Найгірша траса М-21, яка йде від Житомирської області до Могилів-Подільського. Її будували 40 років тому. Особливо жахлива дорога від Вінниці до Могилів –Подільського. Є місця, де фактично зліз асфальт. Також траса М-12 від Хмельницької області до Черкащини в напрямку Умані. Зокрема після Гайсина теж є ділянки, де нема асфальту.
Скільки грошей дали на ремонт доріг?
- Гроші з держбюджету виділяють декількома траншами. Поки надійшли 150 мільйонів на поточний ремонт і на підтримку 170 мільйонів. За ці гроші проводимо ямковий ремонт. Хоча для цих робіт треба 150 мільйонів. Аби прокласти кілометр траси з двома напрямками руху треба 10-12 мільйонів гривень.
Чому ямковий ремонт проводять вибірково, одну яму залатують, наступну пропускають?
- Нема сенсу втрачати кошти і залатувати маленькі ямки, якщо в планах уже цього року провести капітальний ремонт тієї ж дороги. Зараз така практика на об'їзній. На ямковий ремонт гарантії взагалі нема. Хоча він може лежати і по 3 роки.
Почнете застосовувати нові технології чи техніку під час ремонту?
- В керівника автодору є серйозні наміри щодо європейських підходів будівництва доріг. Розуміє, якісну дорогу може зробити бізнес. Вони закуповують нормальну техніку, мають гроші. А головне тотальний контроль за ремонтом доріг. Як став керівником, ввів штрафи для підлеглих. Дивлюсь, проводять ямковий ремонт. Бачу, схалявили. Акт виконаних робіт не закриваю і підприємство штрафую на 5 тисяч. Хлопці за свій рахунок переробляють. Зараз намагаються працювати набагато краще.
Плануєте будівництво нових доріг?
- Якщо будувати автобани, то треба мати вільні земельні ділянки. Через села протягнути нереально. Зараз необхідно навести лад на розбитих дорогах. Ми маємо автошляхи, які ніколи не ремонтувались. Це по 50-60 років. Хоча по нормах капітально мають ремонтуватись дороги після 12 років від часу будівництва.
Хто відповідає за сільські дороги?
- Сільська рада. Саме вони мають контролювати ремонт чи будівництво дороги. Вони мають це ініціювати. Подавати проекти на співфінансування ремонту дороги. Тішить, коли люди самотужки будують собі дорогу. Чудово, якщо вдається відремонтувати завдяки спільним коштам.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Не вистачає працівників латати ями на дорогах
У селі Іваньки Липовецького району на Вінниччині місцеві роблять дорогу із залишків метеорита. Він упав майже 400 млн років тому, дослідили вчені. Утворився великий кратер. Каміння звідти люди розбивають і засипають ним ґрунтову дорогу протяжністю 1,3 км.
Коментарі