Будь-якому автомобілісту хоча б один раз у житті доводилося налаштовувати сходження та розвал коліс свого авто. Це не дивно: все-таки невідрегульований схід-розвал приносить водієві безліч проблем, аж до виникнення аварії (через слабку керованість автомобіля). Але коли ж варто робити цю процедуру, щоб уникнути негативних наслідків? Ми дізналися про це в автосервісі DZigora Complex, який займається регулюванням розвалу-сходження у Києві на лівому березі.

Спершу давайте розберемося, що ж таке розвал і сходження коліс. Отже, розвал – це кут нахилу вертикальної осі площини автомобільного колеса щодо лінії, що перпендикулярна земній поверхні. Іншими словами, якщо колеса розташовані "будиночком", то спостерігається негативний розвал; коли ж вони нахилені у протилежний бік (верхніми краями назовні), тоді спостерігаємо позитивний розвал. А якщо колеса стоять вертикально, то розвал вважається нульовим.
Що стосується сходження, то за нього відповідає паралельна земній поверхні вісь площини колеса. Якщо цей показник перебуває в нульовій позиції, то колеса розташовані прямо (їх осі паралельні одна одній). У разі негативного сходження два автомобільні колеса повернуті передніми краями назовні (у протилежні боки); якщо сходження позитивне, тоді передні краї коліс спрямовані в одну точку перед ними, тобто під час руху вони ніби "сходяться".
Як стверджують фахівці, виконувати налаштування кутів розвалу та сходження обов'язково необхідно у таких випадках: після будь-якого ремонту елементів кермового управління, модернізації або відновлення підвіски автомобіля, а також для профілактики після 20-30 тис. км. пробігу.
Явними симптомами того, що настав час налаштовувати розвал-сходження, є зниження керованості авто, удари керма, гучне "верещання протекторів" (під час поворотних маневрів) і відхилення в будь-якому напрямку від встановленого курсу руху авто.
Не завадить провести профілактичне налаштування і після придбання машини, оскільки багато продавців забувають зробити якісну передпродажну підготовку або просто ігнорують її, бажаючи заощадити. Особливо це актуально, звичайно, для автомобілів, що не є новими. Деякі фахівці також радять проводити схід-розвал після будь-якого ремонту коліс та дисків, проте це не вважається обов'язковою процедурою.
Слід знати і про те, що в окремих ситуаціях вам просто не вдасться налаштувати кути нахилу автомобільних коліс. Наприклад, це може статися, коли після аварії змінилася форма підвіски чи каркаса машини. У такому випадку спочатку потрібно буде відремонтувати елементи кузова і зробити заміну всіх деталей, що погнулися. Також налаштування розвалу-сходження можуть залежати від моделі авто та стилю управління ним: наприклад, на спортивних автомобілях водії часто навмисне виставляють негативний розвал – це хоч і прискорює зношування шин, зате гарантує поліпшення керованості авто.
Наразі процес налаштування на СТО, як правило, виконується на ультрасучасних регулювальних стендах, точність яких досягає сотих часток градуса. Зрозуміло, ви можете спробувати заощадити та виконати таку процедуру власноруч, знайшовши детальні інструкції в інтернеті. Однак не радимо цим займатися, тому що досягти максимальної точності без дорогого професійного обладнання все одно не вийде. Головними негативними наслідками такої "економії" будуть нерівномірне зношування покришок і збільшене навантаження на підвіску. А в окремих ситуаціях через втрату керованості можна й потрапити в аварію.
На закінчення варто ще раз відзначити: ніколи не варто забувати про своєчасне налаштування розвалу-сходження, щоб потім не займатися дорожчими ремонтними роботами. Окрім цього, потрібно пам'ятати і про безпеку, оскільки бажання заощадити на обслуговуванні авто може призвести до дуже невтішних результатів.
Коментарі