Законопроєкт про внутрішній водний транспорт – це закон про річки, які мають об'єднати інтереси держави та бізнесу й сприяти річковим перевезенням/
Про це зазначив Владислав Криклій під час онлайн-пресконференції.
Міністр інфраструктури назвав символічним, що завтра стартує літня навігація й коли депутати приймуть законопроєкт в цілому, буде вже постійне та стабільне фінансування.
"Дніпро – важлива транспортна артерія, яка об'єднує Україну як морську державу з Європою, а за всю незалежність його майже не використовували. Тому ця реформа є пріоритетною для президента", – каже міністр.
"В свою чергу, ЄС підтримує законопроєкт про ВВШ й вважає, що він є дуже важливим. Так як це питання включено до угоди про асоціацію й Україна має гармонізувати своє законодавство з законодавством Європи", – зазначив посол ЄС Мааті Маасікас.
За його словами, наразі можливості Дніпра використовуються лише на 10 %, а закон дасть змогу відкрити для України континентальні перевезення та ринок всієї Європи.
Однією з цілей міністерства – перенести на річку 45 млн тонн вантажних перевезень, – зазначив Криклій. - Це дасть змогу розвантажити дороги та економити до 250 млн грн на рік на ремонті автошляхів".
Прийняття законопроєкту в цілому дозволить:
• Модернізувати шлюзи, зараз вони на 75% зношені
• Лібералізувати ринок, який розвине міжнародну торгівлю та допоможе швидше вийти на заплановий обсяг вантажоперевезень
• безкоштовне проходження шлюзів, звільнення суден внутрішнього плавання від портових зборів, що стимулюватиме річкові перевезення
• залучити інвестиції для суднобудування, наразі судна мають вік 30+
За словами Криклія, одним із головних завдань проєкту закону - щоб простіше, легше і краще працювалося бізнесу й була мотивація розвивати річкові перевезення. За допомогою реформи вантажопотік зросте вже за наступні два роки.
Посол ЄС запевнив, що Європейський інвестиційний банк і ЄБРР уже висловили фінансову зацікавленість у цьому проєкті й готові давати Україні гроші.
Коментарі