Експерти "Transparency International - Україна" проаналізували відкритість сайтів органів влади та великих державних компаній у сфері держзакупівель. Про це йдеться у повідомленні "Transparency International", передає "ЛігаБізнесІнформ".
Як зазначається, дослідження виявило, що всі без винятку в державі веб-портали не публікують навіть необхідний мінімум даних.
У вибірку ввійшли сайти всіх міністерств, обласних держадміністрацій, центральних органів виконавчої влади з особливим статусом, 25 комфортних для проживання міст України і 26 держпідприємств, які оперували найбільшими обсягами держзакупівель в 2012 році, пише видання.
Крім того, як наголошується, експерти перевіряли змістовне наповнення офіційних сайтів інформацію про державні закупівлі, а також практичність її використання.
Згідно з дослідженням, лідером рейтингу виявилося держпідприємство "Енергоатом", яке отримало 22 бали. Відразу за ним з мінімальним відставанням слідують три міськради - Рівненська (21 бал), Броварська, Київської області (19 балів) і Севастопольська (19 балів).
"Також до десятки лідерів увійшли: Держмитниця, Івано-Франківська міськрада, Мінекології, Мукачівська міськрада, Миколаївська ОДА, Міносвіти", - йдеться в повідомленні.
При цьому абсолютні аутсайдери рейтингу набрали лише по 2 бали з 111 можливих - це Трускавецька міськрада (Львівська область), Бучанська міськрада (Київська область), а також Радмін Криму.
За словами президента "Transparency International" Олексія Хмари, жоден з досліджуваних порталів не дотягнув до мінімально необхідного рівня.
"Ми сподівалися побачити результати вище 50 балів зі 111 можливих, а виявилося, що лідер рейтингу набрав тільки 22 бали", - підкреслив експерт.
Як повідомляється, критичним для органів влади став етап реалізації проектів - на сайтах не публікують жодної інформації з приводу того, як витрачаються державні кошти.
Крім того, з'ясувалося, що деякі міністерства, ОДА, міськвиконкоми, центральні органи виконавчої влади та підприємства-лідери найбільших держзакупівель 2012 року просто не мають на своєму сайті такої рубрики як "Державні закупівлі" або "Конкурсні торги", пише видання.
"Якби не нараховувалися бали за зручність користування сайтом, то взагалі мало б хто піднявся вище рівня 10% відкритості, що свідчить про тотальну байдужість влади до цієї теми", - зазначив координатор проекту Дмитро Деменський.
Коментарі
2