Вибори мера Харкова можуть стати найдорожчими з точки зору вкладень у рекламу в соцмережах. Про це повідомляє рух "Чесно"
До офіційного старту кампанії ще близько місяця. Але дехто із потенційних кандидатів веде рекламні кампанії вже понад півроку. Десятки тисяч доларів вже витрачено на рекламу у Facebook.
Станом на кінець липня рух виявив майже 40 сторінок, які активно ведуть кампанії за та проти потенційних кандидатів у міські голови. Загальна сума витрат із цих сторінок цьогоріч перевищила 2,5 млн грн.

Мустафаєва проти Терехова
Першою свою кампанію розпочала депутатка Харківської міської ради від "Слуги народу" Аліна Мустафаєва. Її активність у соціальних мережах зросла вже за кілька тижнів після смерті Геннадія Кернеса, у січні.
У депутатки є два типові різновиди дописів — про свою діяльність, а також дописи з критикою в. о. міського голови Ігоря Терехова. Вартість поширення окремих дописів — $400. Станом на 16 серпня на поширення рекламних дописів з основної сторінки Мустафаєвої витратили $14 600.

Рекламу на користь Мустафаєвої та проти Терехова розміщував зі своєї сторінки бізнесмен Дмитро Ніконов. Фактично сторінка Ніконова перетворилася на рекламний майданчик Мустафаєвої, де та розповідає про себе та критикує Терехова.
У січні - червні Ніконов витратив на такі дописи більше $12 тис, тож сукупні витрати на користь Мустафаєвої сягають майже $27 тис.
Судячи із частини дописів зі сторінок Мустафаєвої та Ніконова, депутатка розглядає можливість висування своєї кандидатури на виборах харківського міського голови, які мають відбутися 31 жовтня.
Просування Терехова і "чорнуха" на Добкіна
У квітні-травні у Facebook розгорнулася війна між Тереховим та Михайлом Добкіним. Загалом на користь Терехова і проти Добкіна працює щонайменше 24 різні сторінки у Facebook.

У липні з'явилася мережа з восьми сторінок, які у своїй назві містять назви районів Харкова. Частина з них позиціонують себе як сторінки районних адміністрацій. З усіх них поширюються схожі рекламні дописи із запрошенням на зустрічі з Тереховим.
Платником за рекламу із цих сторінок вказано, зокрема, "рекламне агентство Kharkiv Ads". У реєстрах такого підприємства знайти не вдалося, а його сайт створили два місяці тому і вн не наповнюється (найімовірніше, створений для відповідності вимогам Facebook при розміщенні політичної реклами).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У партії Зеленського готові висунути Авакова на виборах
Однією з найактивніших є сторінка "Первая столица", яка з травня по 16 серпня витратила на рекламні дописи $7250.
Якщо у травні більшість дописів були компліментарними щодо Терехова, то у серпні "Первая столица" майже повністю зосередилася на кампанії проти Добкіна. Зрідка "перепадає" і Мустафаєвій.
До створення інфоприводів, які потім розкручують через рекламні пости, залучають і політологів.
Загалом сторінки, які працюють на користь Терехова, одночасно за нього і проти Добкіна, а також сторінки проти Добкіна з моменту активізації з травня по 16 серпня витратили на поширення реклами понад $31 тис.
Добкін проти Терехова
Добкін почав розгортати свою кампанію ще у березні. Однією з ключових є сторінка RegioNews.ua.
Сторінка розміщує також дописи щодо інших політиків, і через це фактично неможливо ідентифікувати, скільки саме коштів було витрачено на кампанію, пов'язану з Харковом. Втім, можна сказати, що левова частина з $16 тис, витрачених з середини березня по 16 серпня, припадає саме на боротьбу Добкіна проти Терехова.
Крім традиційної "чорнухи" і "джинси", є й більш креативні матеріали. Наприклад, зі сторінки "Престол 1-й столицы" поширюють картинки і посилання на сайт із коміксами проти Терехова.

Загальну суму витрат зі сторінок, які агітують за Добкіна та проти Терехова, назвати складно, адже частина кампанії ведеться через медіа, які розміщують й інші рекламні дописи. Орієнтовна сума витрат може сягати $25–30 тис.
Витрати політиків на рекламу у соцмережах цього року зросли майже на третину у порівнянні з першим півріччям 2020-го. Причиною такого росту стало те, що зросла кількість активних сторінок і все більше політиків і партій використовують рекламу в інтернеті, як один із основних способів комунікації з прихильниками.
Вибори мера Харкова на 31 жовтня призначила Верховна Рада.
Колишній міський голова Геннадій Кернес помер торік у грудні.
Коментарі