Кандидат у народні депутати, за якого готові проголосувати українці, повинен бути вихідцем з села та з двома і більше дітьми. Так вважають стилісти та іміджмейкери, яких опитав кореспондент Gazeta.ua.
"Ми провели опитування: яким має бути кандидат, за якого зараз готові голосувати. Результати показали: розумний, виходець з села, сім'янин, з двома і більше дітьми. Краще грудними або підлітками. Тільки б не мажорами на "ламборджині" і "феррарі", - вважає іміджмейкер і стиліст Маргарита Соколова з Києва.
За її словами, позитивний образ у політика, який носить обручку.
"Навіть давно розлучені та геї на період передвиборчої агітації починають носити обручки. Кандидатам бажано частіше у роликах показувати своїх рідних і турботу про них. Ідеальний кандидат має гарну дружину, приїжджає на вихідні до мами. Цим свого часу піарився Володимир Литвин. Олег Ляшко звозив свою сім'ю на море, а потім виставив фото на власному сайті. Якщо вже хочете наблизитись до людей, то везіть сім'ю на відпочинок в Крим, а не на дорогі курорти. Аби ілюзія наближення до народу дала вам кілька голосів, треба бути справжнім", - розповіла Маргарита.
Кандидату краще взяти хорошого іміджмейкера, який зліпить з нього людину. Ніхто тепер не орієнтується на заяви та виступи. Дивляться на людину. Так вважає іміджмейкер та піар-менеджер Вероніка Чекалюк.
"У різних регіонах різні вимоги до зовнішнього вигляду кандидати. Не скрізь позитивно сприймуть кандидата у вишиванці. На сході на бігбордах кандидати обіймаються або тиснуть руку гірникам, на заході — священикам і підприємцям", - пояснила Вероніка Василівна.
Костюми краще обирати сірі або темно-сині, сорочки - білу чи голубу.
"Коричневий колір не викликає у людей довіри. Позитивно впливає наявність окулярів, навіть якщо зір у вас 100-відсотковий. Кількаденна неголеність тільки на руку, бо свідчить про цілодобову зайнятість. Кандидати-красунчики намагаються закохати у себе виборця. Але на красу "ведуться" лише 10 % виборців, інших ця привабливість дратує", - пояснила вона.
На думку іміджмейкера, можна змінити вбрання кандидата — від вишиванки до костюма з краваткою, змінити текст і музичний супровід у рекламному ролику, але вираз обличчя й погляд залишаються однаковими. Якщо кандидат або партія уже "відзначилися", то їхнє обличчя показувати не варто. Для цього є кілька ходів у політичній рекламі – незаплямовані постаті сучасності та історичні діячі, символіка.
"Зараз виміняти на голос можна тільки реальні речі — ремонт у під'їздах, дитячий майданчик, новий дитсадок або школа, обладнання в лікарню. Обіцянкам вже не вірять. Ніхто не хоче безхмарного завтра. Тому у гаслах не бажано використовувати майбутній час. Треба тут, вже і зараз", - зауважила Чекалюк.
Більшість кандидатів для реклами використовують зелений і синій кольори. Вони найдовше закарбовуються у пам'яті.
"Треба так побудувати агітацію, щоб на виборчій дільниці на людину вплинув принцип "свій". Серед списку невідомих кандидатів виборець швидше за все віддасть голос прізвищу, яке чув по телевізору, або бачив на бігборді. Аби стати своїм – треба ходити до церкви, навідувати пацієнтів у міській лікарні, купувати ліки, ходити на базар, робити уроки з дітьми, вести сторінку у соціальній мережі, де підтверджувати своє життя знімками й постами. Це викликає довіру у виборця", - зазначила вона.
Іміджмейкер вважає, що важливо для іміджу – відреагувати на прохання виборців допомогти (встановити лічильник, купити інвалідний візок, купити форму для школяра, зробити ремонт під'їзду, школі або лікарні, тобто вирішити конкретні прохання людей). До того ж, сарафанне радіо працює краще політичної реклами.
Коментарі
33