Вівторок, 30 вересня 2008 10:55

Росія платить французьким газетам за дискредитацію України

Росія платить французьким газетам за дискредитацію України
Авторитетне французьке видання "Le Figaro" опублікувало звернення до Президента України Віктора Ющенка. У ньому висловлюється заклопотаність тенденціями, що нібито є в нашій країні. Зокрема прагненням влади "розглядати українську історію у відриві від російської". Автори звернення стверджують, що саме завдяки північним сусідам Україна відбулася як незалежна держава. Крім того, в публікації мовиться про неможливість реабілітації воїнів ОУН-УПА.

Під листом стоїть 37 підписів. З тих, що вказали свої прізвища, лише дев"ять чоловік мають відношення до історичної науки. Решта — функціонери обласних і міських рад міст Східної України і Криму, керівники українських громадських організацій, а також нардепи з Партії регіонів, - пише "Дело".

Російські ЗМІ миттєво переклали звернення російською мовою і розтиражували його в Інтернеті. Мовляв, навіть західна преса прислухається до української інтелігенції, яка виступає проти "русофобської" політики Банкової. Проте медіаексперти висловили сумнів у цьому. "Le Figaro не могла прямо зацікавитися цією явно політичною акцією, — говорить виконавчий директор Інституту масової інформації Вікторія Сюмар. — Французькі ЗМІ традиційно мало приділяють уваги Україні навіть по істотніших приводах. Якщо виникає питання, то газета направляє журналіста, який проводить незалежне розслідування".

Видання спробувало відшукати оригінал публікації на сайті Le Figaro. Але вказане звернення було відсутнє. Більш того, в редакції газети повідомили, що подібного матеріалу журналісти видання не готували.

Тоді видання звернулося до посольства Франції в Україні. Там надали номер видання, де дійсно на шостій сторінці було опубліковано звернення до Ющенка французькою мовою. По його зовнішньому вигляду стало зрозуміло, як подібна публікація опинилася на сторінках європейської преси. Саме звернення займає чверть сторіночки і розміщено в нижньому кутку. Шрифт матеріалу відрізнявся від використовуваного в газеті. Тобто в наявності всі ознаки рекламного повідомлення.

Представившись співробітником української політичної партії, кореспондент газети поцікавився, скільки коштує розміщення подібного звернення у французькій газеті. Після недовгих розпитувань на тому кінці дроту захотіли 21 тисячу євро.

Хто ж заплатив ці гроші, щоб на весь світ заявити про "антиросійську" політику Ющенка? Дізнатися прізвища людей або назви організацій, які готували звернення і збирали підписи під ним, виявилося непросто. Більшість істориків і чиновників, які візували лист, не могли виразно пояснити, за яких обставин це відбулося. Професор Харківського національного університету Сергій Куделко, почувши про предмет розмови, поспішно відмовився від коментарів, мовляв, треба студентів до поїздки на наукову конференцію готувати. Також ухилився від відповіді заступник голови Запорізької облради Анатолій Светлицький.

Як вдалося з"ясувати виданню, підписання документа проходило на міжнародній конференції "Друга світова війна: спроби перегляду підсумків". Вона почалася п"ятого вересня в Києві, а закінчилася восьмого вересня в Парижі. Головним організатором заходу виступив російський Інститут політичних досліджень, який очолює одіозний депутат Держдуми Росії Сергій Марков. Йому допомагала Гуманітарна українсько-російська рада, створена цього літа за участю голови Луганської облради Валерія Голенка, голови Російської общини Криму Сергія Цекова.

Політологи припускають, що саме російська організація сплатила публікацію проти Президента Ющенка. В інтерв"ю газеті Марков повідомив, що знає, де і на якій сторінці опубліковано звернення. Проте не підтвердив, що має особисте відношення до розміщення публікації. За словами Маркова, на конференцію в Ялті його не пустили українські прикордонники "як особу, не бажану для в"їзду до України". "Нічого, наші українські товариші заклюють Ющенка", — резюмував політик.

Останнім часом політичні замовлення у французькій пресі стали регулярними. "Зовсім недавно в газеті Le Mond була опублікована антиукраїнська стаття Мішеля Празана "Україна — європейська держава? Навряд чи", — повідомив виданню професор політології Києво-Могилянської академії Олексій Гарань. — Французька преса використовується як плацдарм для дискредитації України. Адже Франція зараз головує в ЄС, і від неї залежить, чи приймуть туди нашу країну".

Зараз ви читаєте новину «Росія платить французьким газетам за дискредитацію України». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 18207
Голосування Для чого Зеленський повернув громадянство Саакашвілі?
  • відновив законність. Силою позбавити громадянства в Україні не можна
  • матиме бонуси з того, як Саакашвілі мститиметься Порошенкові
  • це варто було зробити у перший тиждень роботи
  • наступним має бути указ про надання громадянства воїнам-іноземцям, які захищають Україну на сході
  • Ваш варіант у коментарях
Переглянути