Кандидатам по мажоритарці на проведення виборчої кампанії кошти дають бізнесмени. Про це Gazeta.ua розповів політичний консультант Володимир Давидюк.
"Мало хто з кандидатів має гроші на проведення виборчої кампанії. Кандидату, який йде по мажоритарці, потрібно 1-2 мільйони доларів на розкрутку. Кошти дають бізнесмени. Але спонсори розраховують, що повернуть їх сторицею", - сказав експерт.
Володимир Іванович працює на виборах з 1999-го.
"Хороший політтехнолог заробляє на виборах по кількасот тисяч доларів, - зізнався Володимир. – Кандидати перед виборами витрачають мільйони доларів на політтехнологів. Вони займаються усім – від складання програми і чіткого визначення потенційної аудиторії до вибору костюму і зачіски для кандидата. Це не просто люди, які люблять гроші. Це професіонали, які по кілька років досліджують ринок. Знають, чого саме зараз хоче виборець від кандидата".
Політтехнологи на замовлення кандидата проаналізують попередні вибори у тому чи іншому окрузі, допоможуть кандидатам ефективно розподілити наявні ресурси, не розпорошуючи їх на всі напрямки, а концентруючи на головних. Оперативно скорегують стратегію і тактику виборчої кампанії.
"Політтехнологи налагоджують роботу прес-секретаря і піар-менеджерів, створюють групи підтримки у соціальних мережах, планують піар заходи та акції, працюють над створенням інформ-приводів і псевдо-скандалів", - наголосив політичний консультант.
За його спостереженнями, основну ставку кандидати і партії у своїх програмах роблять на підприємців, породіль і пенсіонерів: обіцяють малому і середньому бізнесу податкові канікули, матерям – підвищення виплат за народження дитини, пенсіонерам – високу пенсію, 50-річним – знизити пенсійний вік.
"Але є одне "но": програми зараз ніхто не читає і у безхмарне майбутнє та обіцянки люди вже не вірять. Ми працюємо з кількома кандидатами з потужних політичних сил. Багато хто не знає жодного витягу з власної програми, не орієнтуються у цінах в магазині, не відають, який розмір пенсії, декретних виплат і мінімальний прожитковий мінімум. Усі знають, що знизили пенсії шахтарям і чорнобильцям. От один кандидат від Партії регіонів їде виступати на Донеччину перед своїми виборцями. Приходить півзали шахтарів. Запитують: ви знаєте на які "шиши" (гроші – ред.) ми живемо? А кандидат сидить переляканий і не знає, що казати: "Ніби 2 тисячі". Зал заходиться сміхом: "Хотите у нас еще и те забрать, какие ваш Янукович оставил?". Непідготовлений кандидат – лузер", - зауважив Давидюк.
Як зазначив політконсультант, виборець хоче змін уже сьогодні, тому не готовий чекати на супермена, який, можливо, прилетить і змінить усе завтра.
"Якщо українцю ще 4 роки тому можна було обіцяти золоті гори, то зараз треба хоча б заставити прийти на виборчі дільниці", - зазначив він.
За словами Володимира, кандидати, які відмовляються від послуг політтехнологів та іміджмейкерів, часто роблять помилки у своїй передвиборчій агітації.
"Часто прогадую з місцем для бігборду. У Житомирі два кандидата закликають голосувати за них навпроти місцевого цвинтаря. Замість викинутих на рекламу грошей краще б цвинтар загородили новим парканом. На сході мало де є бігборди Об'єднаної опозиції. "Регіони", комуністи і Королевська там усе проплатили ще у травні. За сіті-лайти треба подбати за півроку до виборів. Ми провели опитування: яким має бути кандидат, за якого зараз готові голосувати. Результати показали: розумний, виходець з села, сім'янин, з двома і більше дітьми. Краще грудними або підлітками. Тільки б не мажорами на "ламборджині" і "феррарі", - додав він.
Коментарі