
У невеликих містах та селах кандидати на посаду голови об'єднаної територіальної громади можуть обійти конкурентів, вклавши в нелегальну технологію "виборчий туризм" від $10 тис. до 15 тис.
Про це глава Комітету виборців Олексій Кошель розповідає "НВ".
Цьогоріч місцева виборча кампанія відзначилася використанням технології "виборчого туризму". Коли в містечках перед виборами різко зростає кількість виборців.
"Зараз наростає проблема зміни виборчих адрес в курортних селах Запорізької та Одеської області (Караліно-Бугаз, Затока, Фонтанка), а також це стосується районів та сіл, прилеглих до великих обласних центрів та до столиці", — вважає керівник КВУ.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Нова гречка" і "марафон щедрості": підкупи виборців зростають
Для невеликого населеного пункту 300 голосів можуть скласти 5% від населення. Якщо явка складе близько 50%, то кількість приїжджих на виборах зросте до 10%.
"Є зафіксований факт появи нових 300 виборців в одній з громад Бориспільського району", — каже Кошель.
До виборчих маніпуляцій найбільш схильні місцеві бізнес-групи та члени політпартій. Така технологія може обійтися нечесним кандидатам в регіонах від $ 10 тис. до 15 тис., додає глава КВУ.
"У цьому можуть бути зацікавлена будь-яка політична сила. В тому числі, маленькі регіональні партії. Великі партії будуть побоюватися таких кандидатів для уникнення репутаційних ударів".
5 вересня у Запоріжжі поліція викрила спробу масової зміни виборчих адрес з метою фальсифікації місцевих виборів.
Коментарі