Ініціатива про участь європейської сторони у можливому газотранспортному консорціумі повинна виходити від України і таку пропозицію необхідно детально конкретизувати, вважає посол ЄС в Україні Ян Томбінський.
"Газотранспортна система (ГТС) належить Україні. Тому ЄС не прийде з якимись пропозиціями, це - українське питання, Україна повинна запросити ЄС... Але ніяких конкретних пропозицій немає", - сказав він агентству "Інтерфакс-Україна" у Відні в кулуарах конференції "Україна - погляд зсередини", організованої "The Economist" за підтримки Фонду "Ефективне управління".
Посол додав, що необхідна також повна інформація про українську ГТС і дотримання Києвом правил Європейського енергетичного співтовариства.
За його словами, стороною таких переговорів на даному етапі може виступати комісар ЄС з питань енергетики Гюнтер Еттінгер, який знаходиться в контакті з європейськими операторами газового ринку.
У той же час Томбінський зазначив, що мова не йде про надання коштів з європейського бюджету, а про гарантії, що даний проект відповідає регуляцій ЄС.
Прем'єр-міністр України Микола Азаров на прес-конференції в Києві 19 березня заявив, що створення тристороннього консорціуму з управління українською ГТС залежить від європейських партнерів.
"Ми готові, Росія готова. Де ця третя сторона? Де ж підтримка ЄС цього формату співпраці з управління газотранспортним консорціумом?" - сказав він.
Глава відділу комунікацій та міжінституційних відносин Єврокомісії Флоріан Ермакора, що також виступив на конференції, підтвердив зацікавленість ЄС у створенні тристороннього консорціуму, так як це допоможе залучити фінансування для реконструкції ГТС і підвищення надійності її роботи.
"Єврокомісія чітко дала знати, що ми зацікавлені у тристоронньому консорціумі. Ми вважаємо, що тристоронній консорціум - це правильне рішення тієї проблеми, яка існує", - сказав він.
Одночасно Ермакора зазначив, що створення двостороннього консорціуму з участю тільки української та російської сторони також можливо.
"Наша позиція така: інформуйте, будь ласка, що відбувається, особливо перед тим, як будуть прийняті якісь зобов'язання, зокрема, законодавчі", - пояснив він.
Виконавчий директор комітету з економічних відносинх Східної Європи BDI (Bundesverband der Deutschen Industrie) Райнер Лінднер в кулуарах конференції розповів агентству, що великі німецькі оператори, такі як RWE, E.ON або Wintershall, не заявляли, що зацікавлені брати участь в такому проекті.
"Оптимальним варіантом була б участь Європейського банку реконструкції та розвитку, що володіє і політичним, і економічним впливом", - вважає Лінднер.
Коментарі
8