Найбільше кампанія з місцевих виборів відзначається таким порушенням як "клонування" рейтингових кандидатів.
Про це на пресконференції заявив голова КВУ Олексій Кошель, повідомляє "УНІАН".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Посварилися через агітнамет, почалася стрілянина
Використання так званих клонів з метою заплутати виборців стало основним порушенням поточної виборчої кампанії, наголосив він.
"Найбільший "клон" має місце у Чернігівській області. Там широку кампанію провела партія "Рідний дім", яку очолює міський голова Чернігова Владислав Атрошенко. Ця партія отримала "клон" – "Рідне місто", яку очолює такий собі Сергій Атрошенко, який до цього часу не був помічений в активному політичному житті впродовж багатьох років".
Ще одним масовим порушенням на нинішніх виборах є недотримання вимог щодо розміщення агітації. Друковані матеріали поширюють без вихідних даних, для агітації використовують приміщення органів держвлади та місцевого самоврядування, на цих будівлях розміщують рекламні банери. Також рекламу розміщують на транспортних засобах, повідомив Кошель.
Чинні міські голови та місцеві депутати використовують для агітації комунальні ресурси, зокрема на громадському транспорті муніципальної власності. Агітацію розміщують на офіційних вебсайтах місцевих влад, рекламу без вихідних даних масово прикріплюють на приватні будинки та огорожі.
В країні поширена технологія непрямого підкупу виборців, зауважив голова КВУ.
Останніми днями розбудовують мережі з підкупу виборців, щоби виборець не забув благодійника до дня виборів, але виявити такі мережі надзвичайно складно, бо вони працюють у глибокому підпіллі, розповів Кошель.
"Також має місце непрямий підкуп виборців - через поширення сертифікатів на придбання найдешевших продуктів харчування та спиртного, роздають солодку вату для дітей, електричні лампочки, і партійці цього навіть не приховують. До прикладу, на сайті "Партії Шарія" розміщено повідомлення "Шарійці пригощають перехожих чаєм та цукерками, а аніматори веселять дітвору".
Також навів ще один приклад непрямого підкупу виборців.
"На Facebook-сторінці кандидата від "Слуги народу" у Святошинському районі Києва Дмитра Богдана 11 жовтня міститься повідомлення, що він зі своєю командою заповнював пісочниці та пригощав людей солодкою ватою".
У Рівному від партії "Перемога Пальчевського" дітям роздавали цукерки, додав він.
Підкупи виборців фіксують в усіх регіонах країни, ці підкупи здійснюють багато політичних сил, підкреслив Кошель.
Крім того, під час виборчої кампанії спостерігаються факти насильства, заявив голова КВУ.
"За даними спостерігачів КВУ, зафіксовано понад 20 фактів насильства за останні два тижні. Зокрема, вчора у Києві жорстоко побили агітатора за одну з партій, а на Чернігівщині сталася стрілянина біля агітаційного намету".
Стало масовим таке явище, як псування агітаційних матеріалів конкурентів. Цей процес набагато масштабніший, ніж під час попередніх місцевих та загальнонаціональних виборів, додав Кошель.
За даними поліції, з 5 вересня, тобто з початку виборчої кампанії, в Україні відкрито 346 кримінальних проваджень щодо порушень виборчого законодавства.
В Одеській області спостерігачі зафіксували черговий випадок підкупу виборців перед місцевими виборами. За повідомленням "Опори", у місті Чорноморськ мешканців через Viber запрошували відвідати етнопарк "Нью-Васюки" у селі Молодіжне.
На Черкащині кандидат в депутати сільради дарував виборцям подарунки та пригощав їх горілкою.
Коментарі