Основний тренд виборчої кампанії 2012 — виборче благодійництво.
Про це на прес-конференції сказав аналітик компанії ОПОРА Михайло Шелеп.
"За останні чотири місяці зафіксовано багато випадків, коли депутати через благодійні фонди чи інші структури підкуповують виборців. Вони дарують обладнання, роздають стипендії, медичні набори. Є спеціально створені фонди під вибори", - розповів він.
За словами Шелепа, поширеною також є практика благодійництва за державний кошт.
Наприклад, чиновники купують обладнання для закладів медицини чи освіти, але їх вручення висвітлюється як особисте досягнення приватної особи. Зустрічаються приклади, коли відремонтовані за державний кошти об'єкти маркуються іменними табличками чи логотипами партії. Відновлено також практику урочистої видачі пактів на земельні паї за участю чиновників, що була поширена під час останньої президентської кампанії 2012 року.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Передвиборна кампанія вже фактично розпочалася - експерт
"Зафіксовано багато фактів, коли роздаються подарунки при умові, що виборець принесе копію паспорта. Таким чином формується база для фальсифікацій, яка буде використана під час виборів. Це свідчить, що кампанія 2012 буде мати не зовсім чисті методи", - наголосив експерт.
За словами Шелепа, за останні кілька місяців у ЗМІ значно зросла кількість публікацій та сюжетів агітаційного характеру. Це притаманне всім видам ЗМІ, особливо державної та комунальної форми власності. В окремих регіонах на місцевих телеканалах започатковано спеціальні проекти, які ведуть політики.
Коментарі