неділя, 27 вересня 2020 13:20

Смертельний рейс Ан-26: що відомо про літак, на якому розбилися курсанти

Смертельний рейс Ан-26: що відомо про літак, на якому розбилися курсанти
На Харківщині розбився літак Ан-26. На борту перебували 27 офіцерів і курсантів Університету повітряних сил імені І.Кожедуба. Вижив тільки один. Фото: tsn.ua

Ан-26 - основний транспортний літак Збройних Сил України. Повітряне судно виготовляли протягом 16 років, аж до 1986 року. І це один з найчисленніших літаків з усього модельного ряду "антонівців" - майже 1,5 тис. бортів. Існує майже три десятки модифікацій цієї моделі.

Екіпаж літаку складається з 5 осіб. На борт він може взяти до 40-ка десантників, або ж 24 поранених на ношах.

Основні завдання Ан-26 - це транспортування та десантування людей або вантажів. Гранична вантажопідйомність – 5,5 т. Без посадки цей літак може долати відстань понад тисячу кілометрів.

Визначений ресурс і строк служби Ан-26 - 50 років, 45 тис. льотних годин, 25 тис. польотів. Але ключовими для літака є не стільки сам вік, скільки якість обслуговування (вчасний ремонт і заміна комплектуючих), а також згадані кількість льотних годин та зльотів-посадок.

Неодноразово ці літаки виконували бойові завдання в зоні бойових дій на Донбасі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Нехай земля буде небом" - показали фото всіх загиблих у смертельному рейсі Ан-26

Борт, який розбився на Харківщині, випустили в жовтні в 1977 року. Він називається називається Ан-26 Ш. Його використовували для навчання курсантів-штурманів. Там є 10 місць для учнів і одне для інструктора. У Харківському університеті Повітряних сил імені Івана Кожедуба практичні польоти на цих машинах курсанти починають з 2-го курсу.

До 1 жовтня борт мали віддати на завод "Антонов", аби там провели роботи, щоб продовжити строк експлуатації машини іще на 2 роки.

"Антонов" повідомляє, що Ан-26Ш з бортовим номером 76 за весь час виконав близько 5770 польотів. На ньому провели 2 капітальних ремонти, останній з яких - в 1996 році.

А за даними Міністерства оборони, до наступного планового ремонту борт 76 мав більше 5 тис. льотних годин. Капремонт мав пройти влітку 2022 року.

У Командуванні Повітряних сил ЗСУ наполягають, що машина була цілком готова до виконання польотів і капітального ремонту не потребувала.

Водночас у 2020 році цей Ан-26Ш з бортовим номером 76, відповідно до документів Prozorro, пройшов міжремонтне обслуговування на заводі "Антонова" для продовження служби. Термін служби лівого двигуна до чергового капремонту був подовжений до 5 червня 2021 року. Календарний термін служби правого двигуна був подовжений до 11 жовтня 2020 року.

"Зазначені роботи були виконані ДП "Антонов" у повному обсязі, і за їхніми позитивними результатами ДП "Антонов" продовжило призначений строк служби та строк служби до наступного ремонту цього літака на 2 роки", - повідомили у Командуванні Повітряних сил.

25 вересня о 20:50 поблизу міста Чугуїв, на відстані близько 2 км до військового аеропорту, сталося падіння літака Ан-26 ЗС України військової частини А 4104 з подальшим загоранням. У літаку перебували військові льотчики та курсанти Університету повітряних сил імені І. Кожедуба. Всього на борту було 27 осіб. Вижив тільки один.

Зараз ви читаєте новину «Смертельний рейс Ан-26: що відомо про літак, на якому розбилися курсанти». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути