10 січня експерти української комісії в Тегерані розбиралися у звезених на майданчик фрагментах літака та встановили подробиці авіакатастрофи.
"Вчора ми прослухали записи однієї чорної скриньки. У ній записано переговори пілотів із диспетчерським центром Тегерану. Стандартний радіообмін. Диспетчер дає команду вийти на ешелон 2500 метрів і прощається, командир корабля спокійно спілкується. Важливо було зрозуміти одне: жодних несправностей не було, екіпаж нічого не турбувало, диспетчер не попереджав про повітряну загрозу і про початок бойових дій. Після останньої команди запис обривається. Більше не було нічого. Жодних спроб вийти на зв'язок, жодних переговорів. Найповніша інформація про політ має бути в другій чорній скринці. Але нам її обіцяли надати сьогодні, будемо дивитися вже разом із канадськими експертами. Вони прилетять зі своєю апаратурою", - повідомив працівник державної комісії "Цензор.НЕТ".
Згодом коміся взялася за відновленням фрагментів літака. Треба було визначити, як ці шматки металу пов'язані між собою.
"Інтрига зберігалася допізна. Річ у тому, що жодних пошкоджень на більшості деталей літака не було. Не було вибуху і пожежі ні в двигунах, ні на крилах. Не відкидаємо, що літак міг падати практично цілим. Не впадали в очі, на відміну від останків "Боїнга" МН-17, будь-які відразу помітні сліди ураження бойовими елементами на фюзеляжі і крилах. Багато пошкоджень на корпусі. Це результат падіння. Але після викладення всіх фрагментів літака стало очевидно, що не вистачає нижньої частини кабіни літака", - додають в комісії.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Авіакатастрофа в Ірані: Зеленський звернеться до українців
Серед уламків вдалося ідентифікувати фрагменти верхньої частини кабіни. На її фрагменті виявили пробоїни вражаючих елементів бойової частини ракети, які прошили обшивку. Встановили, що російська зенітна ракета "Тор" вразила лайнер у нижню передню частину фюзеляжу, прямо під кабіною пілотів. Пряме влучання - кабіна спалахнула зсередини. Миттєво відключився транспондер літака, який подає сигнали про політ, зник зв'язок.
Наразі немає даних про те, чи одна, чи дві ракети заподіяли такі пошкодження. Не відкидають, що друга ракета також вразила фюзеляж знизу близько до першої. Але все це ще належить уточнити.
"Ми продовжуємо роботу з викладення фрагментів літака до повного збору всіх уцілілих деталей. Розраховуємо, що вже сьогодні отримаємо доступ до всіх даних об'єктивного контролю. Щодо співпраці з іранськими колегами, то у нас складається враження, що ті, хто з нами контактує, щиро хочуть допомогти і самі розібратися, загалом проблем немає. Будемо сподіватися, що такий настрій і ділові контакти у нас збережуться і тепер", - додають спеціалісти.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Аятола Хаменеї змусив владу Ірану чесно повідомляти про слідство авіакатастрофи
У той же час Офіс президента опублікував фотографії уламків збитого в Ірані українського літака, зроблені українськими фахівцями.
"Нашим фахівцям в Ірані були надані всі відео-, фото- та інші матеріали для аналізу процесів, які відбувалися і відбуваються в Тегерані. На підставі зібраної інформації завдяки роботі нашої експертної групи ми мали достатньо даних, щоб розуміти, що розслідування відбудеться об'єктивно і в стислі терміни. Політична частина роботи завершена. Наші фахівці продовжують працювати, щоб провести всі необхідні юридичні процедури", - йдеться в повідомленні.
З місця падіння літака МАУ в Ірані вивезли майже всі уламки, тепер прибирають сміття. Територія не охороняється правоохоронцями, немає обмежувальної стрічки.
Коментарі
4