В авіакатастрофі біля столиці Ірану Тегерану серед 176 загиблих – 11 громадян України. Дев'ятеро з яких – члени екіпажу.
1) Володимир Гапоненко - командир екіпажу. Мав 11,6 тисячі годин нальоту на літаках Boeing 737, зокрема 5,5 тисячі годин як командир повітряного судна (КПС). Закінчив Кіровоградське вище льотне училище Національного авіаційного університету у 1987-му році. Пройшов шлях від бортпровідника до командира екіпажу .
У нього залишилися дружина і двоє дочок. Його дружина Катерина Гапоненко розповіла, що чоловік "був пілотом усе життя і не уявляв життя без неба".
Жінка сказала, що просила чоловіка не летіти цим рейсом через неспокійну ситуацію в Ірані, але він сказав, що не може так вчинити.
2) Сергій Хоменко - другий пілот. Мав 7,6 тисячі годин нальоту на Boeing-737. Колеги розповідають, що раніше Сергій був командиром Ы – підрозділу Військово-транспортної авіації України.
"Понад 14 років він літав у складі екіпажів літаків Ту-134, Ан-26, Ан-30. Пройшов шлях від командира авіаційного загону літаків Ту-134 до командира ескадрильї "Блакитна стежа". Багато років очолював екіпажі, що виконували спостережні польоти в рамках Договору про відкрите небо в різних країнах світу. Виховав не одного льотчика першого класу", - повідомили в 15-й бригаді транспортної авіації ВПС України.
3) Олексій Наумкін – інструктор, який, за розповідями колег, став вчителем для десятків командирів та других пілотів МАУ. Мав 12 тисяч годин нальоту на літаках Boeing 737, зокрема 6,6 тисячі годин як КПС.
"Льоша Наумкін мій одногрупник. Один з кращих пілотів на курсі. Дуже порядна була людина. З династії пілотів", – написав у Facebook про загиблого Сергій Чорний.
4) Марія Микитюк, 24 роки - бортпровідниця. Випускниця Національного авіаційного університету 2018 року. Родом з Івано-Франківська. Відвідала 23 країни.
"Маша була дуже яскрава, красива, весела і душевна дівчина родом з Івано-Франківська. Справжній приклад для студентів. Вміла добре веселитися та закривати сесії на 5. Любила небо і дуже пишалася своєю роботою. Таких позитивних і активних людей ще треба пошукати", - ідеться в Telegram-каналі НАУ.
5) Катерина Статнік, 27 років - бортпровідниця. На її сторінці у Facebook зазначено, що вона з Києва. У своєму Instagram вона публікувала фото з різних країн. Там друзі пишуть співчуття, колеги – хвалять за професійність.
6) Ігор Матьков, 34 роки - старший бортпровідник. Мав понад десять років стажу роботи в МАУ. Навчався в Кіровоградському льотному училищі за спеціальністю "Авіаційний транспорт", закінчив відділення східних мов Київського національного лінгвістичного університету. Родом з Чернігівської області.
Хвилювався перед перельотом до іранської столиці – його напрямок польоту змінили раптово. Про це розповіла його колишня цивільна дружина Крістіна Александрович. Із Матьковим вони залишились у дружніх стосунках. Востаннє бачились за кілька днів до фатального рейсу.
"Ми в неділю, 5 січня, з ним бачилися. Незважаючи на те, що ми більше року, як розійшлися, він хотів з моїм сином піти погуляти: піти на каток або з'їсти піцу. Але в цей день не вийшло так, щоб Альоша з ним пішов погуляти. І ми з ним зустрілися в кафе - він привіз мені індійські солодощі з Делі, з рейсу, я йому теж подаруночок до Нового року подарувала, і ми дуже багато розмовляли. Ми говорили більше двох годин. І він говорив тоді про цей рейс. Каже: "Уявляєш, у мене стояв рейс на Барселону. Мені її ось зняли і замість Барселони поставили Тегеран. А там таке коїться! Там ракети вже наведені". І він так все це емоційно розповідав! Каже: "Ну, якось мені навіть летіти тривожно". Я говорила, що він себе накручує", - розповідає Крістіна, передає ТСН.
Телефонував Ігор Крістіні і напередодні вильоту. Жінка розповідає, що рейс до Тегерану вважається серед екіпажів дуже важким – виконується серед ночі і проміжок відпочинку в іранській столиці досить короткий. Ігор відчутно хвилювався перед роботою.
"Перед рейсом ввечері він зателефонував. Він завжди телефонував, коли його щось хвилює. Він зателефонував спочатку моєму синові, поговорив з ним, і потім зателефонував мені", - каже жінка.
Александрова розповіла, що Ігор "жив у небі" і дуже мріяв стати пілотом. Він проходив курси, тренувався, отримав ліцензію і чекав, що його запросять на цю роботу. Навіть познайомились Крістіна та Ігор на борту літака, на якому Матьков працював – йому тоді було 24 роки.
"У нього не було сім'ї, ми з батьком – його сім'я. Ми з ним увечері попрощалися. Нам ще помахав рукою. Рейс туди був вечірній, а вранці назад. Каже: "Я, мамо, вранці буду". І о 6 ранку дочка телефонує з Америки і питає: "На якому рейсі Ігор полетів?" Я відповідаю, що в Тегеран. Вона каже: "Українські авіалінії" там розбилися". Ми нікуди не могли додзвонитися. Тому приїхали в аеропорт з Козельця Чернігівської області ", – розповіла матір Матькова, передає "Обозреватель".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Останній рейс: прощаються із загиблими у авіакатастрофі в Ірані
7) Денис Лихно, 26 років - бортпровідник. Закінчив Національний авіаційний університет 2018 року. В авіації він працював приблизно п'ять років. Мав спокійний характер.
"Денис відмінний хлопець і хороший друг... Працював в МАУ всього пів року, але вже запам'ятався багатьом колегам. Завжди здавалося, що на нього чекає довге та успішне життя", - ідеться в Telegram-каналі НАУ.
8) Валерія Овчарук, 28 років - бортпровідниця. Родом із Луганська. На своїй сторінці в Instagram вона писала, що любить свою роботу і що вірить в те, що літаки ніколи не стануть для неї просто транспортом. Встигла відвідати США, Індію, Китай, Таїланд, Канаду та інші країни.
"Це відчувається, коли у людини є стержень. Вона спокійно робила те, що вважала за потрібне і не мучила себе сумнівами. Вона була дуже прив'язана до сім'ї і допомагала батькам, але вирішила переїхати до Києва", – розповіла виданню "Свои.City" колега загиблої Тетяна Дмитрук.
9) Юлія Сологуб, 25 років - бортпровідниця. Родом із Нововолинська на Волині. Бортпровідницею вона працювала близько пів року.
Чоловік Юлії Сологуб чекав на дружину вранці в аеропорту "Бориспіль", коли дізнався про авіакатастрофу.
"Рейс із Тегерана чекали двоє людей. Вони стояли, не розуміючи, чого приїхали телевізійники. Чоловік дізнався, що зустрічати вже нема кого, коли почув, що розповідає журналістка у прямому ефірі", – повідомив журналіст Володимир Рунець у Facebook.
10) Ольга Кобюк, 61 рік, - пасажирка. Літала навідати доньку, заміжню за іранцем.
11) Олена Малахова, 38 років - пасажирка. Директорка авіакомпанії "СкайАвіаТранс", що займалася вантажними авіаперевезеннями. Цій компанії належав український транспортний літак, який був обстріляний ракетами в Лівії влітку 2019 року.
"Помоліться, не хотів публічності, але думаю, що треба помолитися за мою Лєну і всіх загиблих", - написав у Facebook чоловік загиблої.
Літак регулярного рейсу PS 752 Тегеран - Київ авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" ("МАУ") розбився в Ірані 8 січня. Пасажири та члени екіпажу загинули. В авіакомпанії МАУ заявили, що літак був справний, і не припускають помилку екіпажу. Серед загиблих пасажирів українського літака були громадяни Ірану, Канади, України, Швеції, Афганістану, Німеччини, Великої Британії.
Коментарі