четвер, 18 січня 2018 10:58

Помер легендарний автогонщик Формули-1
7

Гран-прі Великої Британії 1964 року
Фото: LAT Images
«Герні був набагато скромнішим за інших людей його статусу та здобутків. Він був справжнім джентльменом, який не розкидався словами, але привертав увагу, коли ділився власними думками», - журналіст Девід Малшер
Гран-прі Франції 1962 року
Гран-прі Франції 1964 року
Гран-прі Португалії 1960 року. Герні другий на BRM P48

Новатор автоспорту і пілот світового класу Ден Герні помер у віці 86 років. Свого часу він успішно змагався у смертоносну епоху перегонів і заснував традицію обливатися шампанським на подіумі. Пішов з життя від ускладнень після запалення легень.

Про це пише Обозреватель з посиланням на Autosport.

"З останньою гарною усмішкою на своєму обличчі Ден покинув нас 14 січня, близько полудня. З глибокою скорботою і вдячністю в наших серцях ми говоримо тобі спасибі за любов і радість, які ти подарував нам на цій землі", - сказано в заяві сім'ї американського гонщика.

Служба у війську США під час війни у Кореї певною мірою позбавила його страху небезпеки. Переїзд його родини з Нью-Йорка до Каліфорнії швидко призвів до захоплення перегонами на хот-родах. Ще підлітком він став автогонщиком-аматором і подолав озеро Боннвілля із максимальною швидкістю 138 миль/год (222 км/год) на власноруч збудованому хот-роді.

Автор: LAT Images
  24 години Ле-Мана 1967 року. Подіум: переможці Ей-Джей Фойт, Ден Герні та інші. Ймовірно, перше використання шампанського на подіумі
24 години Ле-Мана 1967 року. Подіум: переможці Ей-Джей Фойт, Ден Герні та інші. Ймовірно, перше використання шампанського на подіумі

За свою кар'єру Герні перемагав в гонках Формули-1, IndyCar і NASCAR, а також виграв "24 години Ле-Мана". У Формулі-1 американець провів 86 гонок в складі Ferrari, BRM, Porsche, Lotus, Brabham, Eagle і McLaren. Герні п'ять разів піднімався на вершину подіуму в "Королівських гонках".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 49-річний режисер замерз до смерті у парку

Саме Герні після перемоги в "24 годинах Ле-Мана" струснув пляшку шампанського і влаштував душ. Сам того не знаючи, американець став основоположником традиції, без якої зараз церемонія подіуму не відбувається в жодних перегонах.

Автор: LAT Images
  Гран-прі Франції 1964 року
Гран-прі Франції 1964 року

Герні був також талановитим інженером. В IndyCar він створив аеродинамічний пристрій, який одержав назву планка Герні (планка, яка додається до аеродинамічних елементів і збільшує притискну силу за мінімального збільшення опору). А в Формулі-1 він першим почав використовувати закритий шолом.

"Щоразу перед зустріччю з ним було відчуття: "Це не тільки мій герой, але герой мільйонів уболівальників автоспорту". Герні був набагато скромнішим за інших людей його статусу та здобутків. Мені подобалось, коли він ділився думкою про сучасні Формулу 1 та IndyCar і згадував про свою гоночну кар'єру, заразом куштуючи свою улюблену їжу – бургери. Він був справжнім джентльменом, який не розкидався словами, але привертав увагу, коли ділився власними думками. Було важко не повірити, що він справді набагато розумніший за всіх нас", - написав журналіст Девід Малшер.

Автор: Indianapolis Motor Speedway
  З Гремом Хіллом на Інді-500 1966 року
З Гремом Хіллом на Інді-500 1966 року
Зараз ви читаєте новину «Помер легендарний автогонщик Формули-1». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути