четвер, 16 березня 2023 20:05

"Зруйнований міст фактично паралізував рух у бік столиці": скільки триватиме відновлення транспортної інфраструктури
Спецпроєкт
7

Із 24 лютого 2022 року в Україні через бойові дії було зруйновано або пошкоджено 25,1 тис. км доріг, 344 автомобільних мости і шляхопроводи. Зокрема, у Чернігівській області зруйновано 27 мостів, Київській — 24, Харківській – 25, Донецькій - 12, Сумській - 10, Житомирській - 5.

"Українська інфраструктура стала однією із головних мішеней ворога з перших днів повномасштабного вторгнення. На сьогодні зафіксовано руйнування через війну в 15 областях", - розповів Gazeta.ua Андрій Івко, перший заступник Голови Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України.

  Андрій Івко, перший заступник Голови Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України
Андрій Івко, перший заступник Голови Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України

Після деокупації низки областей Укравтодор розчистив 2155 км вулиць і доріг державного значення від наслідків бойових дій. Щоб відновити транспортне сполучення, облаштували 80 тимчасових переправ через річки.

"Тимчасові переправи - це швидкі та ефективні рішення, які допомагають у стислі терміни забезпечити проїзд транспорту. Першу збудували в квітні на Київщині - поблизу мосту через річку Ірпінь. Зруйнований міст фактично паралізував рух у бік столиці. Дорожникам знадобилося менше тижня, щоб відновити проїзд. Пізніше переправу заасфальтували для комфорту водіїв. І таких прикладів багато", - продовжує Андрій Івко.

Автор: Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України
  Тимчасова переправа в Київській області. Її  заасфальтували для комфорту водіїв
Тимчасова переправа в Київській області. Її заасфальтували для комфорту водіїв

Загалом, у Київській, Чернігівський областях облаштували по 20 тимчасових переправ. У Харківській - 18, Сумській - 6, Миколаївській - 5, Житомирській, Херсонській - по 4, в інших областях - 3.

Допомога від Франції, Чехії, Швеції, Норвегії

Більшість зруйнованих об'єктів транспортної інфраструктури можна відновити впродовж 2-4 років. Вартість робіт повноцінно оцінять після завершення бойових дій, зазначив перший заступник Голови Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Втрати України становитимуть трильйони доларів" – економіст про наслідки війни

Автор: Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України
  Монтаж мосту наданого Францією
Монтаж мосту наданого Францією

"Європейські країни підтримують Україну щодо відновлення зруйнованої інфраструктури. Так, Чехія в особі Адміністрації державних матеріальних резервів республіки першою виступила з ініціативою надати тимчасові мостові споруди. 2022 року отримали 10 таких конструкцій, цьогоріч надійдуть ще 14. Французька компанія Matière передала 3 мости. До ініціативи також долучилися Швеція та Норвегія. Швеція передала 4 катери, які можна використати як понтонні переправи. Також 14 секцій понтонів, їх можна комбінувати у переправи різної довжини. Від Норвегії отримали 10 мостових конструкцій типу acrow/bailey. Вони підходять для пересування важких транспортних засобів. Тому дозволяють не лише з'єднати населені пункти, а й забезпечити швидкі вантажні перевезення. Агентство відновлення, як наступник Державного агентства автомобільних доріг України, продовжує працювати над розширенням кола міжнародних партнерів повоєнної відбудови інфраструктури", - говорить Андрій Івко.

Автор: Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України
  Чеський тимчасовий міст встановлено поруч зі зруйнованим
Чеський тимчасовий міст встановлено поруч зі зруйнованим

"Росіяни понтонний міст не змогли навести, танки на Чернігів не проїхали"

На Чернігівщині встановили три тимчасові мости, які передала Франція. Один із них — біля села Новий Білоус, що поблизу обласного центру. Це металева конструкція довжиною 30 м, дорожня поверхня - з дерев'яного настилу. Може витримати автомобілі вагою до 18 т.

"Старий міст підірвали в перші дні російського вторгнення. Було страшно. Думали як же тепер їздитиме транспорт, як добиратися в Чернігів на роботу. Не розуміли, що бойові дії триватимуть довго", - згадує місцева жителька Наталія Шпак.

На машині можна було проїхати до Чернігова по об'їзній дорозі, але там стояли російські війська.

"Усі їздили через "бетонку" - це така бетонна плита покладена через річку у вузькому місці, неподалік від підірваного мосту. Вона стара і на ній були дірки. Закладали їх дошками, щоб колеса не провалювались. Коли окупантів вигнали, майже відразу нам зробили тимчасовий міст. Почали їздити маршрутки. Але таксисти, наприклад, часто відмовлялися брати пасажирів. Приїжджала донька з Києва, хотіла замовити таксі з Чернігова до села. Їй таксисти казали, що не хочуть псувати машини. Або пропонували довезти тільки до зруйнованого мосту. А далі сам переходиш воду і йдеш додому. Коли поставили новий міст, проблеми відразу зникли. Добре, що є така допомога. У нас усі знають, що це міст із Франції", - додає Наталія.

Автор: facebook.com/Chaus.Viacheslav
  Міст у Старому Білоусі на Чернігівщині, наданий французькими партнерами
Міст у Старому Білоусі на Чернігівщині, наданий французькими партнерами

Другий французький міст встановили в селі Старий Білоус.

"Тепер їздять маршрутки. Села не відрізані від цивілізації. Заторів немає. Коли була тимчасова кладка через річку, могла проїхати тільки одна машина. Бувало, що по 5 авто з кожного берега чекали черги. До того ж перед новим мостом поставили велику арку, ніби футбольні ворота. Вона потрібна, щоб фури не проїхали. Бо по старому, який підірвали, вантажівки постійно їздили. На тимчасовий мабуть такі навантаження не можна давати. Зараз усі зрозуміли, на скільки важливим був наш міст. Річка Білоус мілка, вузенька, але береги обривисті. Росіяни понтонний міст не змогли навести, танки на Чернігів не проїхали. Тому це правильно, що на початку повномасштабного вторгнення старий міст підірвали. Так треба було", - каже місцевий Валерій Пильник.

Третій модульний міст від Франції встановили в Сновській громаді Чернігівщини. Його довжина 21 м.

Дорожні бригади рухаються за саперами

У пріоритеті відновлення – мости на дорогах міжнародного значення, що є ключовими артеріями країни.

"На трасі М-07 Київ – Ковель – Ягодин, яка веде до кордону з Польщею, у Київській області капітально відбудовуємо два мости: через річки Ірпінь та Здвиж. Обидва були зруйновані у лютому–березні торік під час активної фази бойових дій в регіоні. Одразу після звільнення області забезпечили проїзд тимчасовими переправами, провели обстеження мостів, розібрали зруйновані конструкції. Міст через річку Ірпінь поблизу Гостомеля протяжністю 138 метрів. Поруч було зведено дві тимчасові переправи. Лівий проїзд мосту відбудовуємо, правий – капітально ремонтуємо. Міст через річку Здвиж поблизу Бородянки протяжністю 102 метри. Новий будується на місці зруйнованого. Подекуди доводиться робити об'їзну дорогу паралельно до знищеного мосту, як наприклад в Ірпені на дорозі Р-30. Якщо міст частково вцілів і його можна швидко відремонтувати – обираємо цей варіант. Тут можна згадати майже 200-метровий міст через річку Псел на Сумщині. Були зруйновані опора й кілька прогонів. Через це транспортне сполучення Лебединської громади з обласним центром обірвалося, шлях до Сум збільшився майже вдвічі. За кілька місяців міст відремонтували й відновили проїзд.

Автор: Getty Images
  Зруйнований міст через річку Оскіл  на Харківщині
Зруйнований міст через річку Оскіл на Харківщині

У деяких випадках на місці зруйнованої вщент переправи можна швидко встановити тимчасовий металевий міст. Ми отримали такі конструкції у вигляді гуманітарної допомоги. Наприклад, біля Балаклії така переправа допомогла з'єднати деокуповане місто з Харковом автошляхом Р-78", - розповів перший заступник Голови Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України.

Укравтодор також отримує запити від військових щодо ремонту прифронтових доріг для пересування військової техніки, швидкого підвезення боєкомплекту, палива, продуктів, евакуації поранених. Зокрема, відновили дорожнє покриття до Бахмута, облаштували об'їзди пошкоджених мостів та під'їзди до тимчасових переправ.

"На Харківщині деякі об'єкти розташовані близько до кордону з РФ. Попри всі труднощі, тривають роботи на маршрутах до Куп'янська, Ізюма та Балаклії. На Херсонщині дорожні бригади через значне замінування території рухаються дуже повільно. Фактично крок у крок за саперами. Проте 4 переправи вже зробили. Першу звели за тиждень після звільнення обласного центру, працювали цілодобово.

Автор: Getty Images
  Пошкоджений міст через Дніпро у Херсоні
Пошкоджений міст через Дніпро у Херсоні

Розпочали реконструкцію зруйнованого залізобетонного мосту на трасі М-14. Це перша капітальна відбудова транспортної інфраструктури в Херсонській області. Нова споруда забезпечить проїзд чотирма смугами руху. Також міст підвищить безпеку і комфорт дорожнього руху: окрім нового покриття зі зносостійкою розміткою, на ньому плануємо встановити металеве бар'єрне огородження з демпферними пристроями та дорожні знаки. Міст допоможе повернути нормальне транспортне сполучення Херсона з Миколаєвом", - додав Андрій Івко.

Минув рік повномасштабної війни. Починаючи з 24 лютого 2022 року життя кожного українця змінилося. Ворог планував швидко захопити Україну. Але зустрівся з шаленим опором її громадян. Уся нація згуртувалася заради єдиної мети — Перемоги. Бойові дії ще тривають, лишаються окупованими чимало територій. Чекають на звільнення Крим і Донбас. На звільнених територіях уже почали відбудовувати і відновлювати втрачене . В спецпроєкті Післявоєнна реконстукція Gazeta.ua розповідаємо, як вдалося українцям вистояти та з чиєю допомогою ми відновлюємось, попри продовження воєнних дій.

Зараз ви читаєте новину «"Зруйнований міст фактично паралізував рух у бік столиці": скільки триватиме відновлення транспортної інфраструктури». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути