вівторок, 17 червня 2008 08:05

Вчені виявили схожість мозку гомосексуалістів і жінок

Вчені, які займаються проблемою сексуальної орієнтації людини, виявили, що мозок гомосексуалістів має структурні та функціональні відмінності від мозку "звичайних" людей, пише газета The Times.

В мозку лесбійок відсоток сірої речовини менший, ніж у мозку звичайних жінок, тобто їхній мозок більш "чоловічий" за своєю структурою.

Водночас мозок чоловіків-гомосексуалістів, судячи з усього, має структурну схожість з мозком гетеросексуальних жінок. Крім того, він демонструє таку ж потужну, як і в гетеросексуальних жінок, реакцію на статеві гормони, що містяться в чоловічому поту.

Нинішнє дослідження збіглося за часом зі зростанням інтересу до питання про зв"язок відмінностей в структурі мозку з людською поведінкою, повідомляє InoPressa.

Відомо, що, наприклад, більший розмір мозку у чоловіків і більший відсоток сірої речовини - клітини якого передають сигнали від органів чуття - в мозку у жінок частково виникають під дією статевих гормонів в період внутрішньоутробного розвитку. Ці гормони також беруть участь у визначенні сексуальної орієнтації.

Вчені давно здогадувалися, що у зв"язку з цим в мозку гомосексуалістів повинні існувати певні відмінності. Проте апаратура для сканування мозку лише нещодавно стала достатньо потужною, щоб виявити ці відмінності.

В одному з досліджень вчені з Центру сканування мозку Університетського коледжу в Лондоні за допомогою магнітно-резонансної томографії (МРТ) вивчили структуру мозку 80 чоловіків і жінок, зокрема 16 геїв і 15 лесбійок.

Вони виявили, що в лесбійок співвідношення і розподіл сірої речовини більш "чоловічий", ніж у гетеросексуальних жінок.

У звіті, опублікованому організацією Public Library of Science, дослідники пишуть: "У гомосексуальних жінок сіра речовина в навколоносовій корі головного мозку відповідає за структурою чоловічому зразку". Навколоносову кору мозку пов"язують з соціальною взаємодією і сексуальною поведінкою.

В ході іншого дослідження, результати якого опублікував журнал Proceedings of the National Academy of Sciences, Іванка Савич з Каролінського інституту у Швеції попрохала 12 гетеросексуальних чоловіків, 12 гомосексуалістів і 12 гетеросексуальних жінок вдихати запах гормонів, що містяться в чоловічому поті. Одночасно вимірювалося, як реагує їхній мозок.

Виявилось, що передній відділ гіпоталамуса - ділянка, пов"язана з сексуальною поведінкою, - реагував активніше у гетеросексуальних жінок і чоловіків-гомосексуалістів. Звичайні чоловіки реагували слабо. Імовірно, це означає, що мозок геїв функціонально схожий з мозком жінок.

Савич також зміряла реакцію 12 лесбійок на запах чоловічих і жіночих гормонів. Випробовувані набагато активніше реагували на жіночі гормони.

Результати дослідження примушують припустити, що сексуальна орієнтація багато в чому визначається в ранній період життя людини, пояснює Савич. Проте інші дослідження показують, що спосіб життя, який веде чоловік, здатний призвести до змін у структурі мозку.

Зазначимо, що The Times не вперше публікує результати дослідження, які заявляють про біологічне визначення сексуальної орієнтації. Так, полгода назад у статті про дослідження вчених з Університету Юти йшлося про те, що гомосексуалізм генетично запрограмований.

Американські вчені висунули чергове припущення, що на гомосексуальні або гетеросексуальні статеві зацікавлення роблять значний вплив біологічні чинники. Причому доводили вони свою теорію за допомогою експериментів на хробаках.

Як заявив керівник дослідження, "люди схильні до дії еволюції так само, як і хробаки. І якщо у хробаків статева орієнтація генетично запрограмована, можливо, те саме вірно і для людини". Проте він визнав, що "люди мають свободу волі, тому з ними складніше".

Дослідження про генетичне визначення сексуальності, проте, мають і неоднозначні наслідки. Останнім часом в багатьох країнах, таких як Франція, Великобританія і Росія постало питання про кастрацію педофілів. Такий крок, якщо він буде законодавчо введений, фактично означатиме визнання факту, що педофілія передається спадково, повідомляє NEWSru.ua.

Зараз ви читаєте новину «Вчені виявили схожість мозку гомосексуалістів і жінок». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua