
У Макіївці Донецької області повзучий терикон закритої в 1973 році шахти ім. Леніна може перегородити залізничну гілку, яка належить підприємству "Макіївпромтранс".
Вісім місяців тому цей порідний відвал почав розкладатися. Зараз з породою б"ються залізничники. Інакше терикон змете під"їзні шляхи, по яких доставляються вантажі і порожні вагони до підприємства Макіївки.
Генеральний директор ТОВ "Макіївпромтранс" Володимир Дачковський повідомив Gazeta.ua, що боротися з цим явищем підприємству ніхто не допомагає.
"3 тисячі тон породи перелопатили наші робочі за півтора місяці, а рух відвала не припиняється. Гриферними кранами перекидаємо породу на іншу сторону шляхів, але терикон все одно проходить хоч би 7 сантиметрів в день. Проповзав, бувало, і 70 сантиметрів на добу. Терикон вже зрушив наш залізничний шлях на три метри. Поки обійшлося без аварій, але ми понесли збитків на півмільйона гривень і кілька разів зупиняли рух вантажів", - поділився Дачковський.
Критичною відміткою вважається зсув породи на 6 см. Якщо терикон врешті-решт перекриє залізничну гілку, без роботи залишаться тисячі макіївчан.
"Від наших під"їзних шляхів залежить життєзабезпечення шахти імені Кирова, ЦЗФ "Пролетарська", ЦЗФ "Колосниковська", Макіївського коксохімзаводу - всі вони можуть зупинитися", - сказав Дачковський.
Відповідальність за терикон несе підприємство "Макіївугілля".
"Терикон потрібно рекультивувати, укріпити зеленими насадженнями, але "Макіївугілля" не хоче на це витрачати грошей. У відповідь на свій лист вугільникам ми отримали роз"яснення: "Поблизу порідних відвалів будівництво яких-небудь об"єктів заборонене". Але залізниця була прокладена в цьому місці 125 років тому, коли шахти Леніна в помині не було. Коли ж шахта утворила нещасливий терикон, нашу залізничну гілку і відвал розділяли 80 метрів", - відзначив Дачковський.
У управлінні МНС заспокоюють жителів Макіївки тим, що до найближчих житлових селищ терикон доповзти не зможе.
Коментарі
1