Через снігопади цього та минулого тижня у Києві були зафіксовані рекордно великі пробки у 9 і 10 балів. Головні вулиці Києва стояли до 3-4 години ранку.
- Такі затори були через погодні обставини. Але навіть, якщо не враховувати погоду, цьогоріч ситуація на київських дорогах стала складнішою на 6-7 відсотків, ніж минулого року, - сказав Gazeta.ua Леонід Мєдніков, аналітик "Яндекс-пробки". Він розповів, як впливають на затори різні фактори та за допомогою якої технології інтернет-сервіс "Яндекс-пробки" дізнається про дорожню ситуацію.
Розкажіть, будь ласка, як ви дізнаєтеся про завантаження доріг?
- Інформація йде від користувачів пошукової системи "Яндекс". Водії, їдучи в автомобілі, чи то для навігації чи для того, щоб подивитися, де є пробки заходять через нашу пошукову систему в Інтернет. Тобто їхній телефон приймає сигнал і відправляє його. Із цього сигналу наша програма "Яндекс-пробки" визначає місце розташування телефону та швидкість його руху. Велика кількість серед наших постійних користувачів – це таксисти. Якщо близько десяти осіб знаходяться у радіусі 10-20 метрів одне від одного і рухаються із швидкістю, скажімо, 5 кілометрів на годину, ця ділянка карти замальовується червоним кольором, 30-40 кілометрів на годину – жовтим, швидше - зеленим.
Як ваша програма розрізняє пішоходів і водіїв транспортних засобів? Адже пішоходи теж нерідко користуються під час руху інтернетом.
- Програма дуже точно визначає місце розташування. Пішоходи повільніше ходять, але вони маневреніші за автомобілі – зупиняються, повертаються назад, заходять у магазини тощо. Наша програма отримуючи різні сигнали, поділяє їх на дві групи – пішоходів і автомобілів. Першу групу програма відфільтровує, лишає потік автомобілів і складає за ними карту пробок. Через 4 хвилини оновлює її.
Як, за вашими спостереженнями, погодні умови впливають на завантаженість доріг Києва? На скільки балів збільшуються затори?
- Під час дощу затори збільшуються на 0,3 бали, снігу – на 0,5, завірюхи – на 0,6. Як бачите, це збільшення не надто суттєве, але воно є. Також ускладнення руху на 0,7 бали відбувається перед Новим роком і на 0,6 бали після Дня Незалежності. Тоді більшість приїжджають із відпусток і в місті стає більше машин.
Через які фактори затори зменшуються?
- На 2,5 бали вільніший рух, ніж у інші дні, в неділю. Це найвільніший день тижня, не залежно від місяця. Тоді всі лишаються вдома, дороги не перевантажені транспортом. У суботу пробки зменшуються на 1,7 бали, у сезон відпусток із червня по серпень – на 0,6 бали, на "травневі свята" - на 0,5 бали. Традиційно на 0,4 бали менші затори в понеділок.
Які дні тижня та місяці є найвільнішими і найзавантаженішими, за вашими спостереженнями?
- Якщо загалом, то найзавантаженіші вівторок, середа і п'ятниця. При чому, якщо у вівторок і середу затори починаються десь о 17:40-18:00, то у п'ятницю важко пересуватися вже із 14-15 години. Найскладніше добиратися до роботи зранку в понеділок і четвер, найлегше – у п'ятницю. Мало не в кожну суботу до 14-15 години можна потрапити у затор. Вони у цей день починаються об 11-12 годині. Найбільш завантажені місяці – це грудень, жовтень і серпень. Минулого року 24 грудня була найдовша пробка в місті за останні п'ять років. Її довжина була 21 кілометр, були заблоковані основні магістралі міста. Тоді в додаток до великого передноворічного скупчення машин почався сніг – і о 17 годині місто стало. Найвільніший місяць року – червень. Тоді всі роз'їжджаються у відпустки.
Ви сказали, що у Києві цього року заторів стало більше й рух став більш складним. Це стосується всіх районів столиці чи це загальна картина?
- Це загальна картина. Якщо говорити окремо про райони, то є й покращення руху. У порівнянні з минулим роком на дорогу вранці в центр менше часу витрачали жителі Оболоні, Голосіївського і Дарницького районів, а також усі, хто їде на правий берег по мостах Метро, ??Патона та Дарницькому. Більше часу в дорозі стали проводити ті, хто їде з заходу: з Подільського, Святошинського та Солом'янського районів.
Коментарі
5