Частину акцій Укрзалізниці розмістять на біржі, де їх зможуть купити приватні компанії, тим самим інвестувавши гроші.
Говорить для Gazeta.ua інвестиційний банкір Сергій Фурса. Він пояснює механізм часткової приватизації Укрзалізниці.
"Мова йде десь про 20-25 відсотків. Для України найкраще розмістити їх на Лондонській біржі та продати саме іноземним інвесторам. По-перше, маємо залучати закордонний бізнес до нас. По-друге, це буде впроваджувати західні економічні методи на Укрзалізницю. З'явиться більше прозоре керування, покращиться якість надання послуг пасажирських та вантажних перевезень. Роль держави не зміниться після часткової приватизації. Вона залишиться головним власником", - вважає експерт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ініційований Герусом імпорт електроенергії з РФ зупинить 75% шахт та більшість блоків АЕС, - Федерація роботодавців ПЕК
Моделі великих залізниць не передбачені для приватизації, заперечує колишній заступник міністра інфраструктури Олександр Кава.
"У Європі було лише два приклади - в Англії та Естонії - і обидва вони негативні. Закінчились націоналізацією та додатковими витратами на відновлення якості залізниці. Країни Європи щороку сумарно виділяють 75 мільярдів євро дотацій своїм залізницям.
Укрзалізниця - збиткове підприємство, вона не цікава для міжнародних інвесторів. Її можуть купити тільки українські великі бізнесмени і будуть використовувати виключно для власного зиску, а не інфраструктурного розвитку країни. Через це якість перевезень буде падати, станції та маршрути закриватимуться. Тому українській владі варто відмовитись від цієї ідеї", - каже Олександр Кава.
29 жовтня голова правління Укрзалізниці підписав на інвестиційному форумі в Маріуполі угоду про початок процедури розміщення частини акцій компанії на біржі з Міністерством інфраструктури та Європейським банком реконструкцій і розвитку.
Коментарі