Українські судна давно вичерпали свій ресурс. Тому кожний більш-менш сильний шторм не обходиться без трагедії. Моряки про це знають, тому сплять та пересуваються в рятувальних жилетах.
Органи, які мають наглядати за станом транспорту, нічого не помічають через хабарі, переконаний Максим Слюсаревський, голова Федерації морських профспілок України.
"Аварії на воді стаються через комерційний інтерес, - пояснює Максим Володимирович. - За статистикою останніх п'яти років кожен сильний шторм закінчується загибеллю пароплаву. І в основному це судна класу ріка-море. Типу "Волго-Балтів" та "Волго-Донів". Вони зовсім не пристосовані для експлуатації в суворих морських умовах. Їм близько 40-ка років, технічний стан жахливий. Часто моряки екіпажу сплять в рятувальних жилетах. Бо річне, плоскодонне судно має серйозні обмеження по виходу у відкрите море. Про це всі знають, але закривають очі".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Підводний човен "Запоріжжя" вперше погрузився на перископну глибину
Він пояснює, що коли розпався СРСР, велика кількість флоту потрапила у приватні руки. Перевезень по річках зараз майже немає, тому судна почали експлуатувати в морі.
"Є організації, які повинні перевіряти стан судна. Щорічні огляди роблять класифікаційні товариства країн, в яких знаходяться компанії-судновласники. У нас - це Регістр судноплавства України. Також мають бути свідоцтва огляду, коли судна піднімаються з води і повністю оглядаються. Перевіряється товщина металу, стан. Але як показує практика, ці перевірки носять формальний характер. А іноді, за інформацією моряків, такі свідоцтва просто купуються. В порту перед виходом у море, інспектор Держнагляду, перевіряє наявність документів. Тільки у випадку, якщо моряк поскаржиться, що судно знаходиться у немореходному стані, можуть провести розширену перевірку. В портах Чорного моря є вже встановлені такси. Капітан знає, скільки грошей в нього має лежать перед кожним заходом у порт. В цьому така сума, в другому - інша. Інспектори піднімаються на борт , капітан вирішує питання, і судно йде у рейс".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українське судно стало першим китайським авіаносцем
Експерт стверджує, така ситуація не тільки в Україні, а й по всьому Чорному морю, де судновласниками є громадяни Туреччини, Румунії, Болгарії та Росії.
Надійними країнами з дуже високими стандартами безпеки вважаються скандинавські країни та Німеччина.
Нагадаємо, 4 грудня, в Чорному морі біля берегів Туреччини розколовся навпіл суховантаж "Волго-Балт 199". На борту були 11 українців та один росіянин. Врятуватись вдалось тільки чотирьом членам команди.
Коментарі
5