У серпні Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 563, якою встановив 30 березня 2018 року кінцевим терміном відключення по всій країні аналогового ефірного телебачення. Про це повідомляє видання "КП в Україні".
Три місяці точаться баталії між медіа-холдингами на тему "відключати або не відключати". Держоргани теж розділилися на тих, хто за і тих, хто проти. Аналізуючи пресу і доступні публічні відомості по цій темі з подивом розумієш, що всі говорять про що завгодно, тільки не про головне.
У тіні дискусії про відсотки покриття цифрової мережі, бенефіціарів оператора, залишилося головне питання - а скільки ж телеглядачів "втратить" доступ до телебачення, коли 30 березня 2018 відключать ефірне аналогове мовлення?
Виявляється, відповідь є - 10 мільйонів 296 тисяч телеглядачів.
Досить відкрити публічний звіт Індустріального телевізійного союзу з установчого дослідження телевізійної аудиторії України, який був представлений у вересні 2017 року. Ці дослідження протягом 5 місяців проводив Київський міжнародний інститут соціології.
У звіті зазначено, що на даний момент в Україні 25% населення має доступ тільки до аналогового ефірного телебачення. Там же є всі цифри по кількості домогосподарств і їх склад, що дає можливість простими арифметичними діями отримати шуканий результат - більше 10 мільйонів телеглядачів навесні 2018 року чекає вкрай неприємний сюрприз від уряду.
У звіті є і дуже цікава інформація про те, скільки ж годин дивиться телевізор населення України. Виявляється, що від 2 до 5 годин в будні дні - 69% і 74% - у вихідні.
Схоже на те, що Кабінет Міністрів знайшов надзвичайно ефективний спосіб різко підняти продуктивність праці у чверті населення країни - відключити їм телебачення.
Але головний меседж статті, не "хто винен", зараз це вже не має значення. Важливо зрозуміти, "що робити"? Арифметика проста, 10 мільйонів телеглядачів - це майже 4 мільйони домогосподарств, які для переходу на цифру повинні купити цифрові приймачі. Це величезна цифра. Чотири мільйони приймачів треба замовити в Китаї, виготовити, завезти в країну через три океани, продати населенню. Щоб вирішити це завдання, і не до 30 березня, а хоча б до 30 грудня 2018 року, треба вже зараз розгорнути інформаційну кампанію, а відповідальним держорганам провести активний діалог з компаніями-постачальниками телевізійного обладнання в Україну.
У вищевказаній постанові уряду вже є фраза "провести розгорнуту інформаційну кампанію по підключенню населення до цифрової мережі", але важливо зробити це не тільки на папері.
В іншому випадку, у нас два виходи - соціальний вибух, через непідготовлене відключення аналогового телебачення, або ж Україна так і залишиться на задвірках технічного прогресу, залишивши населення без доступу до сучасних інформаційних технологій.
Коментарі