пʼятниця, 17 квітня 2009 15:36

Під льодом Антарктики знайшли дивовижну екосистему (ФОТО)

Автор: sciencemag.org

Учені встановили, що в солоному озері під льодом Антарктики вже півтора мільйони років без сонячного світла живуть мікроби. Сліди мікроорганізмів дослідники виявили в криваво-червоному потоці, котрий витікає з льодовика Тейлора, повідомляється в статті, опублікованій журналом Science.

Незвичайні крижані водоспади червоного кольору полярники знайшли ще в 1911 році. В середині минулого століття учені встановили, що колір потоку додає залізо, що міститься в льоду. Вода, як виявилось, поступає назовні із стародавнього солоного озера.

Після відступу води 4-1,5 мільйона років назад озеро виявилося запечатаним товстим шаром льоду. Оскільки в озерній воді в чотири рази більше солі, ніж в океанській, вона не замерзає навіть при мінус 10 градусах за Цельсієм. Дістатися до самого озера ученим не вдалося, оскільки воно розташоване дуже глибоко, відзначає агентство AP, і висновки про життя під льодом зроблені за непрямими ознаками.

Проте, дослідники під керівництвом Джил Мікукки з Гарвардського університету змогли пояснити, як саме мікроорганізми підтримують свою життєдіяльність. При відсутності сонячного світла і живильних речовин, що поступають ззовні, організми отримують життєву енергію, відновлюючи розчинені у воді сульфати і окисляючи їх. Унікальний метаболізм цих мікробів не має аналогів в інших екосистемах.

Існування незалежної екосистеми під льодом Антарктиди, без світла і тепла, в майбутньому дозволить вченим зрозуміти, чи може життя існувати в схожих умовах за межами Землі, пояснює Джон Пріску з Університету штату Монтана. Поки можна лише припускати, чи є мікроорганізми під крижаними шапками Марса або в океанах супутника Юпітера Європи.

РІА"Новости", Newsru.com