Українським експертам не вдалося отдразу отримати доступ о місця падіння збитого Boeing 737, а в цей час іранці розбирали рештки літака на металобрухт та сувеніри.
Подробиці про роботу групи з розслідування катастрофи літака МАУ в Тегерані розповів директор Київського науково-дослідного інституту судових експертиз (КНДІСЕ) Олександр Рувін.
За його словами, група українських експертів вилетіла ввечері 8 січня. Наступного дня роботи не вдалося розпочати через короткий робочий день за місцевим часом. Повноцінний доступ до рештків повітряного судна українці отримали лише 10 січня.
"Надали можливість подивитися на останки літака, сказали, що вони лежать в ангарі. Ангар виявився, коли ми туди приїхали в кінці дня, що це просто купа бульдозером звернутих уламків літака, на яких нічого не було видно, нічого не зрозуміло, але вони працюють тільки до четвертої години за місцевим часом, тому ми були обмежені часом", - розповів Рувін.
Наступного дня групі вдалося оглянути територію падіння "Боїнга".
"На місці падіння літака побачили купу незрозумілого народу - іранців, які збирали рештки, речі, уламки - хто здавав на металобрухт, хто собі на пам'ять брав", - зазначив експерт.
Після цього 10 січня українська група почала працювати над уламками та спробувала повністю реконструювати літак.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: По літаку МАУ випустили дві ракети: з'явилося нове відео
"Коли ми все розклали, ми побачили: нижня частина літака взагалі відсутня, також відсутня кабіна. Кабіну нам потім довезли, шматочок передньої частини... ще були відсутні крісла. Жодного крісла, де зберігалися уламки, ми не знайшли", - підкреслив він.
За його словами, через деякий час було знайдено чотири пасажирських крісла, а на особистих речах знайшли сліди від руйнівних елементів.
"Нам тоді стало зрозуміло, що сталося, як сталося, яким чином. Це було 10 числа, уже була ніч.... і ми при світлі уже прожекторів знайшли місця, де ми побачили дію руйнівних елементів, ракети. Представники іранської влади побачили, приїхали дуже багато машин з представниками, подивилися, попросили накрити плівкою, не знімати на мобільні телефони і сказали завтра будемо розбирати", - розповів Рувін.
На наступного дня, за попередньою домовленістю, українським експертам мали дати доступ до уламків. Однак ранком вони дістали відмову. У цей момент іранська влада офіційно визнала, що літак був збитий ракетою.
Чорні скриньки літака залишилися в Ірані, їх поки що не видають українській стороні. Вони пошкоджені, але інформацію отримати з них можна.
"У них відповідного обладнання немає, тому вони будуть визначатися, де будуть розшифровувати. У нас є все необхідне, щоб розшифрувати інформацію. І головне - є такі фахівці і досвід", - сказав Рувін.
8 січня біля аеропорту імені Імама Хомейні в Тегерані розбився літак рейсу PS752 компанії "Міжнародні авіалінії України", загинули 167 пасажирів і 9 членів екіпажу. 11 січня президент Ірану Хасан Роухані офіційно визнав, що український лайнер був збитий "внаслідок ненавмисної людської помилки" та пообіцяв притягнути до відповідальності винних у збитті літака.
Коментарі