вівторок, 12 лютого 2008 12:28

Італійські фізики спростували гіпотезу про отруєння Наполеона

Група фізиків із Національного інституту ядерної фізики Італії (INFN), університетів Мілана і Павії підготувала дослідження, в якому остаточно спростовує гіпотезу про зловмисне отруєння Наполеона Бонапарта миш"яком під час його заслання на острові Святої Єлени. Висновки учених опублікує журнал Il Nuovo Saggiatore, синопсис статті приводить газета The Telegraph.

Фізики порівнювали різночасні пасма волосся Бонапарта (зрізані в  дитинстві на Корсиці, в роки зрілості - під час заслання на острів Ельба, наступного дня після його кончини на острові Святої Єлени), його сина і дружини - імператриці Жозефіни, а також десятьох людей, що живуть в наші дні. Зразки вивчалися за допомогою нейтронно-активаційного аналізу, що дозволяє з великою точністю встановити хімічний склад волосся.

Як виявилось, волосся Наполеона і його сучасників містить миш"яку в сто разів більше, ніж волосся наших сучасників. При цьому кількість миш"яку в пасмах імператора, зрізаних, коли він був дитиною, не відрізняється від тієї кількості, яка виявлена в посмертному зразку його волосся.

Дослідження італійських фізиків дає ще одне непряме підтвердження припущенню, що причиною смерті Бонапарта був рак шлунку. У статті, опублікованій в 2007 році в журналі Nature Clinical Practice Gastroenterology, учені припустили, що схильність до цього захворювання у Наполеона була збільшена мізерною армійською дієтою, що мітила, в основному, солонину, повідомляє Lenta.ru.
Зараз ви читаєте новину «Італійські фізики спростували гіпотезу про отруєння Наполеона». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua