Ексклюзиви
вівторок, 04 вересня 2007 11:26

Глядачі довго й знервовано курили після показу російського фільму на Венеційському фестивалі

Визначилися перші претенденти на нагороди Венеційського кінофестивалю

На Венеційському фестивалі показана лише половина конкурсних фільмів, проте претенденти на нагороди вже позначилися. Фільм відкриття кінофоруму – "Спокута" британця Джо Райта з Кірою Найтлі та Джеймсом Маккоєм у головних ролях, критики не вважають лідером, але відзначають, що історія юної руйнівниці чужого щастя поклала вельми гідний початок конкурсному показу.

Історія головної героїні у фільмі починається з її дитинства – дія відбувається напередодні Другої світової війни. Брайоні доживе до старості, зазнає літературної слави, але не зможе пробачити собі дитячої провини, що поламала долю сестри та садівника, який згорає від пристрасті до неї. У останньому романі розлучниця, що подорослішала, постарається змінити хоча б у вигаданому світі сумний фінал.

Венеційська публіка вже подивилась і фільм російського режисера Олексія Балабанова. Його "Вантаж 200" був показаний поза конкурсом, проте задав певний камертон фестивалю. Тяжкий балабанівський "Вантаж" фестивальна публіка витримала, пишуть "Відомості". У залі не втрачали свідомості й не вибігали з прокляттями. Дивилися мовчки до кінця. Після закінчення перегляду товпилися біля входу, де довго й знервовано курили.

Серед перших конкурсантів такої ж зосередженої уваги удостоївся фільм Брайна де Пальми "До друку" – віртуозно знята військова драма. Картину багато хто вважає одним з фаворитів "Мостры-64". Сюжетний привід, зґвалтування американськими солдатами 15-річної дівчинки, в місті Самарра стає відправною точкою для того, щоб показати деморалізацію та параною окупаційної армії, відзначає "Комерсант".

Де Пальма досягає феноменального відчуття достовірності перебігу життя, що вільно перебігає на очах камери-спостерігача. Відштовхуючись від публіцистики, режисер знімає її наліт за допомогою використання сучасних технічних засобів: через відео- і комп"ютерне зображення "під документ" він відсторонює реальність війни і водочас змушує відчути її навіть гостріше, ніж у нормальному сюжетно-акторському кіно. З новими технологіями в картину входить ще одна гаряча тема – цензура засобів масової інформації, що спотворюють саму сутність реальності, ставлять психологічний заслін між нею і аудиторією.

Відгомін іракського синдрому ясно помітний і в фільмі Пола Хаггіса "У долині аллаха": там у героя за плечима військова служба в складі обмеженого американського контингенту. Якщо режисер Де Пальма програмно обійшовся без зірок, які загрожували зруйнувати документальне поле фільму, то його колега Хаггіс не відмовився від гучних імен і довів свою правоту. Томмі Джонс і Шарліз Терон у нього дуже хороші та явно потраплять до списку головних претендентів на "Кубок Вольпі" – за кращу чоловічу і жіночу роль відповідно. Пронизаний біблейськими алюзіями, цей похмурий фільм несе антивоєнний заклик, хоч і завершується підйомом американського прапора.

У списку претендентів на нагороди фестивалю знайдеться місце й Майклу Кейну з Джудом Лоу, що склали блискучий чоловічий дует у "Шукачі", – екранізованій Кеннетом Браной п"єсі Ентоні Шаффера "Гра навиліт".

Для Джорджа Клуні робота в "Майклі Клейтоні" дебютанта Тони Гілроя навряд чи такий вже успіх. Фільм зроблено в жанрі звинувачення, об"єктом звинувачення виступає нелюдяний мир корпорацій, а Клуні грає слизького адвоката, чий бізнес полягає в тому, щоб хитромудрими способами допомагати клієнтам відмивати неправедно нажиті гроші. Це вже другий адвокат в акторській практиці Клуні – першого він зіграв кілька років тому в "Нестерпній жорстокості". Від того часу, як актор зі сміхом зізнався на прес-конференції, його ставлення до адвокатського племені не змінилося. "Усі вони як були сучими дітьми, так і залишилися", – резюмував він.

Подивитися на Клуні та послухати його думку про адвокатів прийшли чимало журналістів, але ці збори виглядали вельми скромно в порівнянні з натовпом, що за день окупував прес-зал в очікуванні Бреда Пітта, який зіграв роль легендарного американського бандита Джессі Джеймса у чудовому, але дещо затягнутому фільмі Ендрю Домініка "Вбивство Джессі Джеймса боязким Робертом Фордом". Пітт у ролі легендарного лиходія виглядає більш ніж переконливо, як і Кейсі Аффлек у ролі боягуза..

Втім, до кінця наступного тижня ситуація з лідерами може змінитися: попереду декілька італійських, китайських фільмів, очікуються також дні російського кіно. У конкурсі покажуть "12" Нікити Міхалкова (там Ірак поступиться місцем Чечні), у "Тижні критики" – "Відрив" Олександра Міндадзе, призом імені Робера Брессона нагородять Олександра Сокурова, повідомляє NEWSru.

Зараз ви читаєте новину «Глядачі довго й знервовано курили після показу російського фільму на Венеційському фестивалі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути