Бортові самописці літака, що розбився, президента Польщі Леха Качинського в неділю були доставлені в спеціальну лабораторію Міждержавного авіаційного комітету (МАК), де фахівці повинні встановити причину авіакатастрофи. Але вже зараз всі експерти сходяться на думці, що винен екіпаж, який наполегливо відмовлявся піти на запасні аеродроми до Мінська, Вітебська або навіть Москви.
Повноважний представник президента РФ в ЦФО Георгій Полтавченко повідомив, що екіпажу літака пропонувалося здійснити посадку на запасних аеродромах в Мінську і Вітебську. Це було зроблено через погану видимість і метеоумови. Гідрометцентр ще напередодні повідомляв про туман, що насувається. У момент посадки літака видимість була всього 100-150 метрів.
Проте екіпаж ухвалив рішення йти на посадку. За словами глави СКП РФ Олександра Бастрикіна, це підтверджується вилученими записами. Глава Федерального агентства повітряного транспорту Олександр Нерадько розповів, що літак йшов нижче встановленого мінімуму і перший раз ударився об восьмиметрове дерево, хоча повинен був в той момент знаходитися на висоті до 60 метрів. За словами глави МНС Сергія Шойгу, траєкторія польоту авіалайнера свідчить про те, що він відхилився від злітної смуги не тільки по висоті, але і по ширині не менше, ніж на 150 метрів.
Також перший замначальника головного штабу ВПС Росії генерал-лейтенант Олександр Альошин підтвердив, що екіпаж літака польського президента кілька разів не виконав вказівок керівника польотів аеродрому. Він пояснив, що, згідно з прийнятою міжнародною практикою, остаточне рішення про посадку приймає екіпаж, вказівки ж військових диспетчерів для цивільних пілотів носять рекомендаційний характер.
"На віддалені 1,5 км екіпаж збільшив вертикальну швидкість зниження, почав знижуватися нижче за лінію глісади. Керівник групи польотів передав екіпажу команду перевести літак в горизонтальний політ, але екіпаж вказівок не виконав. Екіпажу кілька разів говорили йти на запасний аеродром, але екіпаж продовжував знижуватися", - сказав генерал.
За його словами, аеродром знаходиться в працездатному стані. 7 квітня туди прилітали польські та російські літаки. Перед польським бортом N1 на аеродром заходили два літаки: "Як-40" з журналістами успішно сів, а військовий "Іл-76", що слідував за ним, після двох спроб запитав посадку у "Внуково". І це при тому, що літаком керував льотчик, добре знайомий з місцевістю. Третім був Ту-154 з президентом Польщі.
Коментарі
20