Міська влада Дніпропетровська має намір знищити електротранспорт на догоду приватним перевізникам та власникам маршрутних таксі. З такою заявою виступили декілька дніпропетровських політиків, експертів та представників громадських організацій. На їхню думку ситуація в галузі дійшла до критичної точки, коли 27 травня зійшов з рейок і зіткнувся з деревом трамвай з двох вагонів маршруту N 1, в якому знаходилося 65 пасажирів. У результаті аварії постраждало 17 чоловік. Одна з постраждалих згодом від отриманих травм померла.
За словами в.о. директора МКП "Дніпропетровський електротранспорт" Володимира Карпенка, очолюване ним підприємство знаходиться в глибокій кризі і його давно пора "виносити вперед ногами". "Ми отримали 4 тролейбуси в 2007 році і 4 - у 2008-му. Трамваї останній раз ми отримували в 2004 році. Назвати ці 28 машин новими буде неправильно - це техніка з Німеччини, що була вже в експлуатації . Там ці машини зняли з експлуатації, натомість у нас ці трамваї на сьогодні - найкращі. Вони працюють на маршруті N 1. Відтоді в депо не надходило жодного нового трамвая ", - відзначив Володимира Карпенко. Погіршує ситуацію багатомісячна заборгованість по зарплаті перед співробітниками галузі. А аварія, що відбулася 27 травня, виявила катастрофічний рівень зношеності колії, зазначив В. Карпенко.
У доведенні міського електротранспорту до критичного стану експерти і політики звинувачують міську владу. В першу чергу депутата Дніпропетровської міськради, лідера громадської організації "Громадська сила" Загіда Краснова, який діє з мовчазної згоди дніпропетровського міського голови Івана Куліченка. Координатор громадської організації ГРАД Андрій Денисенко вбачає основну причину проблем з елетротранспортом в потужному лобі власників маршрутних таксі серед депутатської більшості Дніпропетровської міськради. "Я маю на увазі депутата Ігоря Сухова і цілий ряд депутатів, підконтрольних керівнику більшості в міськраді Загіду Краснову. Протягом ряду років проводилася політика недофінансування МКП" Дніпропетровський електротранспорт ". Давайте називати речі своїми іменами. Краснов і Куліченко зробили все, щоб протягом останніх років "пустити під ніж" міський електротранспорт разом з його рухомим складом та інфраструктурою ", - упевнений Андрій Денисенко.
На сьогоднішній день у дніпропетровців просто немає альтернативи маршрутним таксі, які є фактично монополістами у сфері міських громадських перевезень. На думку депутата Дніпропетровської міськради Ігоря Кучіна, причина жалюгідного стану міських трамваїв і тролейбусів криється в некомпетентності і безгосподарності чиновників Дніпропетровської міськради. Політик вважає, що для зміни ситуації необхідно змінити сам принцип управління транспортними потоками в місті. "Ситуація, коли городяни не мають можливості вибору, яким видом транспорту користуватися, неприпустима. Управлінню транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради треба створити транспортну мережу таким чином, щоб у центрі міста маршрути трамваїв, тролейбусів та маршрутних таксі були розведені. Це дозволило б зменшити кількість пробок у центрі міста і дало б можливість МКП "Дніпропетровський електротранспорт" самостійно заробляти ", - заявив Ігор Кучин.
При цьому Андрій Денисенко впевнений, що слабкий менеджмент управління транспорту і зв'язку - це результат політичної волі керівників більшості в міськраді. "Кадри, які вирішують все - це Загід Краснов і його команда, об'єднана в" Громадський силі ". Ми повинні розуміти, що така маршрутна мережа та постійне зменшення кількості тролейбусів і трамваїв на вулицях міста - це добре продумана політика знищення міського електротранспорту на благо приватним перевізникам і їхньому лобі в Дніпропетровській міськраді ", - сказав Андрій Денисенко.
Як раніше повідомляла ІА "НОВИЙ МІСТ", 12 травня співробітники МКП "Дніпропетровський електротранспорт" вийшли на мітинг під стіни Дніпропетровської міськради з вимогою погасити заборгованість по заробітній платі, яка на той момент становила майже 20 млн грн.
Коментарі
1