У Києві планують запровадити безготівкову оплату проїзду в приватних маршрутках. Перевізників хочуть приєднати до Автоматизованої системи оплати проїзду (АСОП) вже цього року.
Про такі плани нещодавно заявив заступник начальника департаменту управління проектами КП "Головний інформаційно-обчислювальний центр" Роман Деркач, повідомляє ТСН.ua.
За його словами, завдяки АСОП місто отримало зручний інструмент контролю пасажиропотоку як в наземному транспорті, так і в метро. Система дозволяє бачити завантаженість маршрутів в розрізі дня, тижня та місяця, та приймати рішення щодо збільшення або зменшення рухомого складу на маршруті.
Тим часом голова Асоціації перевізників Києва і Київської області Ігор Мойсеєнко нагадує, що запровадити безготівковий проїзд в приватних маршрутках міські чиновники планували ще до війни, але тоді не знайшли спільної мови з перевізниками.
"У кінці минулого року, КМВА прийняла зміни до розпорядження, згідно якого продовжили термін впровадження електронного квитка. Тобто було вирішено впроваджувати безготівкову оплату проїзду в маршрутках столиці після скасування воєнного стану в Україні. Але раптом виявилося, що столичні чиновники думають інакше, точніше мають плани запровадити безготівкову оплату в маршрутках вже цього року не чекаючи закінчення дії воєнного стану", ‒ каже Мойсеєнко.
За його словами, така поспішність чиновників викликає подив у перевізників.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як працюватиме громадський транспорт Києва у випадку затяжного блекауту ‒ Кличко розповів
"Гадаю, що тут криється фінансовий інтерес. Адже автоматизована система оплати проїзду, до якої хочуть підключити всі столичні маршрутки – це власність компанії, яка продала цю систему місту. Але ж 1% буде перераховуватися цій компанії. А загальна комісія яку буде залишати собі оператор АСОП ( КП "ГІОЦ") буде складати 5% з кожної сплаченої пасажиром поїздки. Це чималі кошти. Тому зараз чиновники різних рівнів намагаються загнати в цю систему всі столичні маршрутки. Ціль – отримувати прибутки. Тому я дуже сумніваюсь, що запровадження безготівкової оплати проїзду в маршрутках покращить сферу обслуговування громадян", ‒ вважає Мойсеєнко.
Він також переконаний, шо потрібно врахувати те, що зараз пасажиропотоки на всіх міських маршрутах зменшилися. Адже багато людей виїхали й поки не повернулися до столиці. До того ж, у киян через війну теж немає коштів аби платити за проїзд.
"Дуже багато водіїв приватних маршруток було мобілізовано на фронт. І не лише водіїв, але й слюсарів, які ремонтували маршрутки в парках. Приватні перевізники передали понад 200 автобусів на потреби ЗСУ. Крім того, вони регулярно надають допомогу нашим захисникам", ‒ зазначає Мойсеєнко.
Окрім того, підключення приватних маршруток до АСОП ‒ це суттєві фінансові витрати, які ляжуть на плечі приватних перевізників.
"Лише для того аби встановити валідатори для оплати проїзду в одному автобусі, необхідно витратити 100 тисяч гривен. Я дуже сумніваюсь, що перевізники зараз можуть собі дозволити такі витрати. Потрібно спільно вирішувати всі проблемні питання. Найбільше перевізників хвилює повернення зароблених коштів за перевезених пільговиків. Їх їм поки ніхто не компенсує", ‒ зазначив Мойсеєнко.
Якщо ж змусити перевізників підключитися до АСОП, то це може закінчитися подорожчанням вартості проїзду в маршрутках. Адже після витрат на валідатори водіям потрібно платити зарплати.
Від 26 жовтня минулого року оплата за проїзд банківською карткою працює на всіх видах комунального громадського транспорту Києва, на всіх його маршрутах. Для оплати проїзду достатньо прикласти банківську картку або ґаджет із функцією безконтактної оплати до валідатора.
Перед тим можливість розрахуватися банківською картою впровадили на всіх автобусних маршрутах Києва.
Коментарі
4