У суботу, 16 жовтня, в Києві відкрили лінію швидкісного трамвая. Її почали реконструювати 2007-го. Міська влада обіцяла завершити роботи за півроку.
Швидкісний трамвай курсує від Кільцевої дороги на околиці столиці до Старовокзальної пл. у центрі, біля пл. Перемоги. Проїзд коштує так само, як і в звичайних трамваях, — 1,5 грн.
Зайти на станцію можна через касовий зал. Там стоять турнікети, вони ще не працюють. Пасажири роззираються, як платити за проїзд.
— Сьогодні й цілий тиждень проїзд безплатний, — каже в неділю черговий міліціонер на станції Кільцева дорога.
До зупинки підходить трамвай. У салоні пластикові сидіння, поруччя. Стелю та внутрішню обшивку помальовано зеленою і жовтою олійними фарбами. Такими вони є останні 20 років.
Маршрутом їздить новий санкт-петербурзький трамвай із кондиціонерами, 11 трамваїв без кондиціонерів дніпропетровського виробництва та сім відремонтованих і пофарбованих старих, чеських. "Київпастранс" запевняє, що вони цілком безпечні. Секції сполучені "гармошками", тому поїзд можна пройти з кінця в кінець.
— Чого так повільно їде? Не швидкісний, а сама лише назва, — перемовляються пасажири.
Транспорт ходить не швидше 30 км/год. Щосекунди колеса стукають на стиках. Хоча для швидкісного руху потрібні безстикові рейки. Коли лінію відкрили 1978 року, трамвайні поїзди із трьох вагонів розвивали швидкість 70 км/год. За кордоном такий транспорт рухається у півтора раза скоріше.
10-кілометрову дистанцію трамвай долає за 26 хв. До реконструкції їхав 40 хв.
Поки що працюють половина зупинок — шість. Решту будують. На станції Сім'ї Сосніних до другого вагона заходить водій:
— Пасажири, всі в курсі, що до Політехнічної — п'ять станцій — їдемо без зупинок? Кому раніше треба, виходьте тут.
Десяток людей виходять. У салоні немає гучномовців. Отвори залатано жерстю. Перед пл. Перемоги трамвай зупиняється: на коліях стоять машини.
— Швидкісний трамвай має ходити по відокремленій колії. Проектувальники одразу попереджали, що йому заважатимуть машини. Ділянку в центрі міста доведеться переробляти. Маршрут має один суттєвий недолік: він веде в нікуди, бо закінчується на вулиці Старовокзальній. Раніше "одиничка" ходила до Палацу спорту. Якби маршрут відновили, кияни їздили б трамваями, а не маршрутками. Пасажиропотік зріс би удвічі, — каже Михайло Барашков, 27 років, голова громадської організації "Кияни за громадський транспорт".
Олену Остроухову, 29 років, покататися на трамваї вмовили її двоє дітей. Живуть біля станції "Ромена Роллана".
— Одна втіха дітям — нові трамвайчики. Ми спеціально чекали такого 20 хвилин. Проїхалися по кругу, туди й назад. Не тільки мої діти чекали. Повен салон підлітків їхав. Мої надіялися, що їхатимемо швидко. А воно — звичайна таратайка. Усі маршрутки його обганяють. Один раз тільки розігналися, перед Індустріальним мостом. Гнали нарівні з легковиками. А далі знов човгали.
Перший етап робіт обійшовся місту в 420 млн грн. Ремонт лінії триватиме до 1 березня 2011 року. За цей час мають добудувати сім станцій та замінити старі вагони на нові. Відновлення швидкісного трамвая входить у план підготовки столиці до Євро-2012.
Коментарі
3